Media i marketing z komunikacją wizerunkową
Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego
Media i marketing z komunikacją wizerunkową to studia nieograniczonych możliwości – po ich ukończeniu pracę znajdziesz dosłownie wszędzie! Są wieloaspektowe i wysoce uniwersalne, a przy okazji mocno rozwijają kreatywność.
Zapotrzebowanie na specjalistów w dziedzinie komunikacji, mediów i reklamy rośnie zarówno w Polsce, jak i za granicą. Każda firma w mniejszym lub większym stopniu stawia na działania marketingowe i buduje swój wizerunek w oczach potencjalnych klientów. Ty też możesz stać się rozchwytywanym marketingowcem! Jako absolwent będziesz mieć szansę podjąć zatrudnienie zarówno w wewnętrznych działach firm zajmujących się promocją, jak i dedykowanych agencjach m.in. digital czy influencer marketingu. Otworem będą stać przed Tobą także stanowiska związane z klasycznymi mediami – radiem, prasą i telewizją – oraz social mediami.
Czego nauczysz się podczas studiów z obszaru marketingu?
Podjęcie nauki w Wyższej Szkole Kształcenia Zawodowego umożliwia zdobycie wszechstronnej wiedzy na temat wdrażania i prowadzenia działań marketingowych w różnych sektorach biznesu. Podczas kształcenia poznasz najnowsze trendy w reklamie, mediach i brandingu oraz techniki i strategie marketingowe. Dowiesz się, jakie są zasady budowania i utrzymania pozytywnego wizerunku firm i osób publicznych. Nauczysz się także sposobów funkcjonowania i rodzajów komunikacji charakterystycznej dla różnego typu mediów.
Podczas kształcenia uzyskasz wiedzę w zakresie:
- najnowszych rodzajów działań marketingowych – od content marketingu, przez video i influencer marketing, po performance marketing;
- zasad komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej;
- dobrych praktyk PR i CSR;
- podstaw działań PPC, Marketing Automation oraz SEO;
- korzystania z AI w codziennej pracy marketingowca;
- przeprowadzania badań rynku i opinii oraz audytów;
- planowania kampanii sprzedażowych i wizerunkowych.
Jak wygląda program studiów?
Program studiów Media i Marketing z komunikacją wizerunkową w WSKZ składa się z różnych, uzupełniających się obszarów tematycznych, które w sposób holistyczny przygotowują studenta do budowania satysfakcjonującej ścieżki zawodowej. Program nie ogranicza się tylko do przedmiotów związanych z komunikacją i reklamą, ale obejmuje także ważne zagadnienia z obszaru administracji i prawa. Podczas studiów możesz się spodziewać zajęć takich jak:
- Marketing i budowanie relacji z mediami
- Komunikacja wizerunkowa i public relations
- Marketing internetowy i media społecznościowe
- Zamówienia publiczne
- Postępowanie administracyjne
- Publiczne prawo gospodarcze
- Ochrona własności intelektualnej
- Technologie informacyjne i komunikacyjne
- Podstawy organizacji i zarządzania
- Podstawy prawoznawstwa
- Badania rynku i analiza danych w marketingu
- Tworzenie treści multimedialnych
- Reklama i kampanie reklamowe
- Zarządzanie marką i identyfikacją wizualną
- Teoria komunikacji i media
- Kreatywność i projektowanie w reklamie
- Etyka mediów i marketingu
…i wiele innych!
Gdzie możesz pracować po ukończeniu studiów Media i marketing?
Możliwości jest sporo, ponieważ marketingowcy i specjaliści z obszaru komunikacji są potrzebni w niemalże każdej branży. Możesz rozpocząć karierę zarówno w sektorze prywatnym, jak i państwowym. Jeżeli zdecydujesz się na ten pierwszy, masz dodatkowo szerokie pole manewru – możesz wybierać pomiędzy różnego rodzaju agencjami i działami wewnętrznymi wielu firm. Bez względu na to, co planujesz, jako absolwent tych studiów będziesz osobą o bardzo potrzebnych, a zarazem uniwersalnych umiejętnościach na rynku pracy. Jako absolwent zdobędziesz szansę na karierę m.in. w:
- działach marketingu małych, średnich i dużych firm, a także w startupach;
- agencjach reklamowych, social media czy PR;
- działach komunikacji wewnętrznej i employer brandingu w sektorze publicznym oraz prywatnym;
- ośrodkach badania rynku i opinii publicznej;
- placówkach oświatowych;
- organizacjach zajmujących się konsultingiem biznesowym;
- mediach – w prasie, telewizji, radiu czy internetowych portalach informacyjnych;
- biurach prasowych.
Najważniejszą zaletą studiów z obszaru marketingu jest ich wszechstronność – kończąc je, nie masz żadnych ograniczeń co do przyszłej pracy.
Jako absolwent będziesz także przygotowany na prowadzenie własnej działalności, oferującej dowolne działania kreatywne lub marketingowe.
Więcej informacji o studiach Media i marketing z komunikacją wizerunkową, będących specjalnością w obrębie kierunku Administracja, znajdziesz na stronie Wyższej Szkoły Kształcenia Zawodowego: