Kultura w mediach i komunikacji
Kultura w mediach i komunikacji to studia drugiego stopnia, które kształcą ludzi kreatywnych, dobrze znających języki obce. Kierunek zapewnia zdobycie pogłębionej wiedzy o praktykach kulturowych ze szczególnym uwzględnieniem mediów i ich roli w komunikacji. Studenci uczą się o sposobach budowania wizerunku publicznego, stereotypu, mitu kulturowego.
Kierunek oferuje dwie specjalności:
- film i nowe media w komunikacji kulturowej
- teatr i promocja kultury widowisk.
Dla kogo studia na kierunku kultura w mediach i komunikacji
To studia dla humanistów, którzy nie mogą żyć bez dobrej książki, dobrego filmu, dobrej muzyki... oraz dostępu do informacji.
Program kształcenia na kierunku kultura w mediach i komunikacji
Przykładowe przedmioty na kierunku to:
- problemy kultury współczesnej
- współczesne strategie badawcze w humanistyce
- media we współczesnej komunikacji kulturowej
- kulturowa pamięć a edukacja
- mit i narracje mityczne w kulturze i mediach
- rytuał i spektakl w mediach i w komunikacji kulturowej
- współczesne imaginaria kultury.
Specjalność teatr i promocja kultury widowisk przynosi dodatkowo takie przedmioty jak:
- teatr i performens współczesny
- teorie kultury teatru i performensu
- kultura widowisk a nowe media
- promocja kultury widowisk.
Specjalność film i nowe media w komunikacji kulturowej oznacza m.in. takie przedmioty:
- film i mit
- kino i sztuka cyfrowa
- multimedia w kulturze
- teorie kultury audiowizualnej
- narracje kulturowe w grach wideo.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku kultura w mediach i komunikacji
O przyjęcie na studia drugiego stopnia mogą się ubiegać osoby, które ukończyły inne kierunki w obszarze nauk humanistycznych lub społecznych.
W przypadku kandydatów, którzy nie są absolwentami kulturoznawstwa, obowiązuje płatny program wyrównawczy.
Perspektywy pracy po kierunku kultura w mediach i komunikacji
Absolwenci kierunku kultura w mediach i komunikacji mogą ubiegać się o pracę w:
- ośrodkach kultury
- administracji publicznej i instytucjach samorządowych
- sektorze kreatywnym: biurach promocji i public relations
- reklamie
- mediach: prasie, radiu, telewizji, serwisach internetowych
- firmach i przedsiębiorstwach w charakterze animatora kultury i organizatora spotkań międzykulturowych
- w fundacjach i stowarzyszeniach kulturalnych: lokalnych, krajowych i międzynarodowych w charakterze specjalisty ds. komunikacji międzykulturowej, strategii komunikacyjnych w mediach, kreatora wizerunku.
Absolwent specjalności film i nowe media w komunikacji kulturowej jest przygotowany do pracy także jako krytyk filmowy.
Absolwent specjalności teatr i promocja kultury widowisk może znaleźć pracę także w obszarze krytyki teatralnej oraz w sektorze promocji form teatralnych.
Opinie o kierunku kultura w mediach i komunikacji
„Polecam te studia wszystkim prawdziwym humanistom. Na pewno jest na nich ciekawie i inspirująco. Studiuję specjalność filmoznawczą i mogę powiedzieć, że otworzyły mi się horyzonty”.
Joanna, 24 lata, Blachownia