Media audiowizualne i kultura cyfrowa
Media audiowizualne i kultura cyfrowa to humanistyczne studia skoncentrowane wokół zagadnień takich jak film, przemiany kulturowe i nowoczesne media, także internetowe. Poruszane przez nie zagadnienia to m.in. badanie nowych mediów i filmu przy wykorzystaniu różnych modeli estetycznych, funkcjonowanie rozmaitych systemów produkcyjno-dystrybucyjnych w obszarze mediów oraz społeczne, ekonomiczne i techniczne determinanty medialnych procesów twórczych i praktyk odbiorczych.
To również studia ukierunkowane na rozwijanie umiejętności praktycznych: planowania, organizowania działań w obszarze mediów audiowizualnych i kultury cyfrowej, ale także na wykształcenie tak zwanych kompetencji miękkich (komunikatywność, efektywność działania, kreatywność, umiejętność pracy w zespole, zarządzanie czasem i zdolność do kierowania zespołem).
Dla kogo studia na kierunku media audiowizualne i kultura cyfrowa
To kierunek dla osób, których zainteresowania i plany zawodowe koncentrują się wokół filmu, mediów audiowizualnych oraz zjawisk przynależących do współczesnej kultury cyfrowej.
Program kształcenia na kierunku media audiowizualne i kultura cyfrowa
Program studiów został ułożony modułowo. Studenci budują własne ścieżki kształcenia, wybierając przedmioty w ramach modułów takich jak:
- strategie badań mediów
- technologie doświadczenie/teorie mediów
- analiza/krytyka
- estetyki/autorzy/gatunki
- kreacja/produkcja
- narracje audiowizualne
- historia/archiwum
- polityki mediów
- dystrybucja/obiegi medialne.
Główne zagadnienia programu studiów to współczesne strategie badań humanistycznych oraz humanistyka cyfrowa.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku media audiowizualne i kultura cyfrowa
Studia II stopnia mogą podjąć absolwenci dowolnych studiów licencjackich lub magisterskich.
Perspektywy pracy po kierunku media audiowizualne i kultura cyfrowa
Absolwenci mediów audiowizualnych i kultury cyfrowej mogą podjąć pracę jako:
- kierownik agencji reklamowej
- kierownik działu reklamy / promocji / public relations
- dziennikarz
- krytyk artystyczny
- zawodowy działacz organizacji komercyjnej
- zawodowy działacz organizacji pozarządowej
- kierownik domu kultury
- redaktor serwisu internetowego
- kierownik kina
- kulturoznawca
- redaktor programowy
- redaktor wydawniczy
- animator kultury
- asystent kierownika produkcji filmowej / telewizyjnej.