Media design i marketing wizerunkowy
Studia na kierunku Media design i marketing wizerunkowy stawiają mocny nacisk na praktykę i łączą wiedzę o komunikacji z samodzielnym prowadzeniem projektów.
Zajęcia prowadzą badacze mediów i wizerunku oraz badacze trendów: projektanci i redaktorzy, doradcy wizerunkowi i influencerzy, trendsetterzy, menedżerowie i analitycy, social i digital ninja.
Studenci odbywają praktyki zawodowe w firmach i instytucjach branżowych.
Specjalności na kierunku Media design i marketing wizerunkowy:
- Big Data i prognozowanie trendów (kształcący przyszłych spesjactów w zakresie: trendwatcher i trendsetter, analityk danych marketingowych, analityk rynku mediów, infobroker, data journalist, specjalista ds. projektowania badań marketingowych, social and mobile media content manager, specjalista ds. monitoringu mediów, big data scientist)
- marketing internetowy i media mobilne (przygotowujący specjalistów w zakresie: social and mobile media content designer, social and mobile media content manager, digital marketing specialist, copywriter, brand manager, PR specialist, web designer, UI i UX designer, buzz, viral i ambient marketing specialist, samodzielny bloger, vloger i influencer)
- media audiowizualne i wideomarketing (przygotowuje do tworzenia treści dźwiękiem i obrazem, projektowania i edycji materiałów audio, foto i wideo na potrzeby mediów społecznościowych, wizerunkowych i reklamowych zastosowań fotografii kreacyjnej, zarządzania kanałami wideo i podcastami.
Dla kogo studia na kierunku media design i marketing wizerunkowy
To studia dla osób otwartych na nowoczesne technologie, swobodnie poruszających się w świecie mediów internetowych.
Od kandydatów oczekuje się kreatywności, predyspozycji technicznych, wizjonerskiego podejścia, odwagi w wykorzystaniu niestandardowych narzędzi wizerunkowych.
Program kształcenia na kierunku media design i marketing wizerunkowy
Program studiów na poszczególnych specjalnościach obejmuje m.in. takie bloki tematyczne:
- trendwatching i trendsetting,
- techniki foresight i zarządzanie przyszłością,
- wizualizacja danych i infoestetyka,
- data communication - metody badań,
- tworzenie assetów informacyjnych
- camer & image - techniczne podstawy rejestracji dźwięku
- praca z mikrofonem i warsztaty rejestracji dźwięku
- fotografia reklamowa i biznesowa
- warsztat telewizyjny
- bezlusterkowce w produkcji wideo
- projektowanie contentu wideo i wideomarketing
- blogi, vlogi i mikroblogi w reklamie i marketingu
- projektowanie systemów grywalizacyjnych
- strategie cross media i targetowania wielokierunkowe
- marketing mobilny i geolokatywny
- projektowanie kampanii digital.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku media design i marketing wizerunkowy
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Perspektywy pracy po kierunku media design i marketing wizerunkowy
Absolwenci kierunku mogą znaleźć zatrudnienie w:
- agencjach interaktywnych i reklamowych
- domach mediowych i agencjach e-PR
- działach e-marketingu
- działach public relations, biurach prasowych
- agencjach social media
- firmach badawczych monitorujących social media
- mogą prowadzić własną działalność.
Opinie o kierunku media design i marketing wizerunkowy
Studia na kierunku Media design i marketing wizerunkowy są odpowiedzią na zapotrzebowanie współczesnego rynku pracy na wysokiej klasy specjalistów z zakresu nowoczesnego, szeroko rozumianego marketingu. Content marketing specialist, UI i UX designer, motion designer, social and mobile media content manager, big data scientist to przykładowe stanowiska, jakie mogą zajmować absolwenci kierunku.