Menedżer rozwoju produktu
Studia na kierunku Menedżer rozwoju produktu obejmują zagadnienia z obszaru technologii żywności i żywienia oraz nauk o zarządzaniu i jakości.
Studenci uczą się projektowania, weryfikowania i zarządzania produktami.
Poznają zasady poszukiwania i tworzenia innowacji produktowych i procesowych, opracowywania projektu nowego lub doskonalenia istniejącego produktu oraz optymalizacji możliwości jego komercjalizacji. Zapoznają się z uregulowaniami i przepisami z zakresu prawa, normalizacji i certyfikacji produktu.
Dostępne są specjalności:
- Projektowanie i produkcja biokosmetyków
- Projektowanie i rozwój produktu spożywczego
- Żywność dietetyczna i suplementy diety
Dla kogo studia na kierunku menedżer rozwoju produktu
Kierunek jest odpowiedni dla osób o predyspozycjach inżynierskich i zainteresowaniach w obszarze dietetyki, żywienia, biokosmetyków, suplementacji diety.
Program kształcenia na kierunku menedżer rozwoju produktu
Przykładowe przedmioty w programie studiów:
- podstawy fizyki
- matematyka
- rynek i obrót surowców i produktów
- prawo żywnościowe i kosmetyczne
- analiza instrumentalna surowców i produktów
- podstawy procesów technologicznych
- analiza sensoryczna w ocenie jakości produktów
- zagospodarowanie produktów ubocznych
- marketing towarów i usług
- zarządzanie marką
- opakowalnictwo i znakowanie produktów
- innowacje produktowe i procesowe
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku menedżer rozwoju produktu
Podczas rekrutacji punktowane są przedmioty maturalne:
- matematyka - poziom podstawowy lub rozszerzony
- jeden z przedmiotów do wyboru: język obcy nowożytny, chemia, fizyka, geografia, historia, WOS lub informatyka – na poziomie podstawowym lub rozszerzonym z części pisemnej egzaminu maturalnego.
W przypadku większej liczby kandydatów dodatkowo uwzględniany będzie wynik z języka polskiego.
Perspektywy pracy po kierunku menedżer rozwoju produktu
Absolwenci kierunku mogą być zatrudniani w:
- działach projektów,
- działach gospodarki magazynowej,
- działach kształtowania jakości,
- laboratoriach badawczych,
- działach marketingu.