Projektowanie graficzne i sztuka multimediów
Studia na kierunku Projektowanie graficzne i sztuka multimediów to interdyscyplinarny program, przekazujący wiedzę oraz kompetencje w tworzeniu komunikacji.
Zakres kształcenia stworzono w oparciu o lata pracy w międzynarodowym środowisku projektowym oraz doświadczenie przeniesienia aktywności edukacyjnej i twórczej w sferę Internetu, intensywnego rozwoju blended learning.
Program projektowania graficznego i sztuki multimediów przygotowuje absolwentów do pracy dla międzynarodowej społeczności, komunikującej się narzędziami cyfrowymi w złożonej rzeczywistości, uwzględniając zarówno nasze realne, jak i wirtualne środowiska.
Studia opierają się na trzech komponentach:
- humanistyczno-teoretycznym, służącym zrozumieniu zwyczajów i zasad komunikacyjnych w wielokulturowym świecie;
- artystyczno-projektowym, służącym nauce rozwiązywania problemów projektowych w złożonej rzeczywistości;
- informatycznym – służącym zdobyciu wiedzy i umiejętności posługiwania się istniejącymi narzędziami i technikami informatycznymi.
Zajęcia prowadzone są przez artystów, projektantów, inżynierów reprezentujących różne narodowości, kultury i środowiska akademickie. Zakres rozpatrywanych problemów projektowych wykracza poza obszar lokalny, co daje możliwość dostrzeżenia roli współczesnego projektanta w kontekście globalnych potrzeb cywilizacyjnych. Wybrane projekty, powstające we współpracy z przedstawicielami firm i instytucji, są realizowane i wdrażane. Daje to możliwość sprawdzenia swoich umiejętności już w czasie studiów.
Studia na kierunku projektowanie graficzne i sztuka multimediów to przede wszystkim praktyka i rozwijanie umiejętności artystycznych poprzez używanie nowoczesnych aplikacji do tworzenia prac wizualnych w środowisku 2D i 3D. Studenci kierunku na co dzień pracują nad projektami za pomocą oprogramowania Unity, Blender, Maya, TouchDesigner i Adobe CC. Realna współpraca między zaprzyjaźnionymi instytutami i jednostkami kultury daje możliwość tworzenia atrakcyjnych i unikalnych kreacji wizualnych, świetlnych, muzycznych i interaktywnych.
Dla kogo studia na kierunku projektowanie graficzne i sztuka multimediów
Projektowanie graficzne i sztuka multimediów to kierunek dla każdego zainteresowanego zagadnieniami z obszaru szeroko rozumianej sztuki stosowanej. Studenci poznają zarówno zasady projektowania z wykorzystaniem nowoczesnych i zaawansowanych technologii, jak i projektowania na potrzeby rzemiosła, przy wykorzystaniu prostych technologii, dlatego kierunek jest idealnym wyborem dla każdego przyszłego grafika, chcącego odnaleźć się w innowacyjnym świecie.
Program kształcenia na kierunku projektowanie graficzne i sztuka multimediów
Kierunek projektowanie graficzne i sztuka multimediów to przede wszystkim praktyka i rozwijanie umiejętności projektowych i artystycznych poprzez używanie nowoczesnych aplikacji do tworzenia prac wizualnych w środowisku 2D i 3D. Studenci kierunku na co dzień pracują nad projektami za pomocą oprogramowania Unity, Blender, Maya, TouchDesigner i Adobe CC. Realna współpraca między zaprzyjaźnionymi instytutami i jednostkami kultury daje możliwość tworzenia atrakcyjnych i unikalnych kreacji wizualnych, świetlnych, muzycznych i interaktywnych.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku projektowanie graficzne i sztuka multimediów
Przyjęcia na studia odbywają się w oparciu o przedstawienie „teczki" z pracami plastycznymi oraz rozmowę kwalifikacyjną.
W celu zapisania się na rozmowę kwalifikacyjną kandydat zobowiązany jest wybrać odpowiedni termin w trakcie rejestracji on-line.
Rozmowa kwalifikacyjna z zakresu: malarstwa, architektury, teatru, filmu, wystaw, muzeów. Teczkę z pracami należy dostarczyć bezpośrednio na rozmowę kwalifikacyjną.
Perspektywy pracy po kierunku projektowanie graficzne i sztuka multimediów
Przewidując rozwój rynku projektowania na potrzeby Internetu i Inteligentnego Otoczenia, program projektowania graficznego i sztuki multimediów przygotowuje absolwentów do pracy dla międzynarodowej społeczności, komunikującej się narzędziami cyfrowymi w złożonej rzeczywistości.
Zajęcia i warsztaty prowadzone są przez artystów, projektantów, inżynierów reprezentujących różne narodowości, kultury i środowiska akademickie. Zakres rozpatrywanych problemów projektowych wykracza poza obszar lokalny, co daje możliwość dostrzeżenia roli współczesnego projektanta w kontekście globalnych potrzeb cywilizacyjnych. Wybrane projekty, powstające we współpracy z przedstawicielami firm i instytucji, są realizowane i wdrażane. Daje to możliwość sprawdzenia swoich umiejętności już w czasie studiów.