Sztuka kreatywnego pisania
Studia na kierunku Sztuka kreatywnego pisania pozwalają uzyskać kompetencje w zakresie tworzenia, redagowania, publikowania tekstów artystycznych, krytycznych i użytkowych.
Studenci uczą się analizować i interpretować utwory literackie i inne teksty kultury. Przygotowują się do aktywnego i profesjonalnego poruszania się w środowisku nowych mediów a także realizacji projektów w mediach społecznościowych. Zdobywają umiejętności w zakresie edytorstwa oraz składu komputerowego.
Studia są realizowane na poziomie pierwszego stopnia.
Dla kogo studia na kierunku sztuka kreatywnego pisania
Kierunek studiów jest propozycją dla kandydatów, którzy pragną realizować swoje ambicje pisarskie, rozwijać swoją kulturę literacką oraz umiejętności w zakresie tworzenia tekstów artystycznych, użytkowych, krytycznych.
Program kształcenia na kierunku sztuka kreatywnego pisania
W programie studiów przewidziane są zajęcia warsztatowe z twórcami specjalizującymi się w różnych rodzajach i gatunkach literackich.
Studenci odbywają kompletny kurs literatury polskiej i światowej od antyku po współczesność, zdobywając wiedzę o podstawowych zagadnieniach z dziejów filozofii i estetyki europejskiej, a także zyskując znajomość elementarnych pojęć i koncepcji kulturoznawczych.
Przedmioty kształcenia obejmują kwestie prawa wydawniczego i autorskiego, edytowania i przygotowywania tekstów do druku a także dotyczą ogólnopolskiego i regionalnego rynku wydawniczego, marketingu książki, życia literackiego.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku sztuka kreatywnego pisania
Podczas naboru uwzględniany będzie wynik maturalny z:
- języka obcego
- jednego przedmiotu do wyboru spośród: język polski, matematyka, biologia
- jednego przedmiotu do wyboru spośród: historia, WOS, chemia, geografia
Perspektywy pracy po kierunku sztuka kreatywnego pisania
Absolwent kierunku może pracować w charakterze:
- autora aktywnego na rynku wydawniczym,
- publicysty kulturalnego,
- redaktora w wydawnictwach komercyjnych i naukowych,
- tradycyjnych i sieciowych mediach kulturalnych,
- copywritera,
- animatora kultury w instytucjach zajmujących się popularyzacją literatury.