Kreatywność i projektowanie społeczne
Studia na kierunku Kreatywność i projektowanie społeczne mają na celu wyposażenie absolwentów w praktyczne umiejętności i techniki kreatywnego działania, niezbędne w procesie zarządzania projektami biznesowymi i społecznymi w różnych obszarach gospodarki i rynku pracy.
Studenci uczą się wyjaśniać oraz prognozować zjawiska i procesy społeczne powiązane z rozwojem społeczności, w szczególności lokalnych i regionalnych. Poznają współczesne koncepcje człowieka jako podmiotu kreatywnego działania oraz istotne uwarunkowania kreatywności indywidualnej i społecznej.
Studia realizowane są na poziomie drugiego stopnia.
Dla kogo studia na kierunku kreatywność i projektowanie społeczne
Studia są odpowiednie dla osób kreatywnych, kontaktowych, otwartych na problemy społeczne.
Program kształcenia na kierunku kreatywność i projektowanie społeczne
Wybrane przedmioty w programie studiów:
- psychologia emocji i motywacji
- design i projektowanie społeczne
- diagnoza problemów społecznych
- teorie komunikowania społecznego
- psychologia różnic indywidualnych
- socjologia kreatywności
- zarządzanie projektami
- antropologia kreatywności
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku kreatywność i projektowanie społeczne
Kandydaci będą przyjmowani wg rankingu ocen na dyplomie ukończenia studiów wyższych, przy czym pierwszeństwo na liście mają absolwenci studiów z kierunków społecznych i humanistycznych.
Dodatkowym kryterium decydującym o przyjęciu kandydata w przypadku większej liczby osób na ostatnim miejscu listy rankingowej z tą samą oceną na dyplomie będzie średnia arytmetyczna ze studiów.
Perspektywy pracy po kierunku kreatywność i projektowanie społeczne
Ukończenie studiów na tym kierunku umożliwia podjęcie pracy przykładowo w:
- administracji rządowej
- instytucjach samorządu lokalnego i władz lokalnych
- instytucjach zajmujących się edukacją, kulturą czy ochroną zdrowia
- podmiotach gospodarczych i usługowych
- sektorze pozarządowym (stowarzyszenia, fundacje)
- jako menedżer własnej firmy lub innej organizacji czy przedsiębiorstwa