Lingwistyka praktyczna i copywriting
Jeśli chcesz pisać teksty takie jak ten - zostań copywriterem!
Kierunek lingwistyka praktyczna i copywriting rozwija umiejętności komunikacyjne w mowie i piśmie. Program studiów kładzie nacisk na praktyczne zdobywanie wiedzy językowej, kulturowej i literackiej, jednocześnie przybliżając studentom mechanizmy funkcjonowania środowiska prawnego, ekonomiczno-gospodarczego i medialnego, w obrębie którego działają firmy usługowe (np. reklamowe, marketingowe, copywriterskie).
Studenci lingwistyki praktycznej i copywritingu realizują sześciomiesięczne praktyki zawodowe o łącznym wymiarze 510 godzin.
Proponowane specjalności:
- komunikacja publiczna
- komunikacja międzykulturowa
- turystyka literacko-kulturowa
- reklama i copywriting.
Dla kogo studia na kierunku lingwistyka praktyczna i copywriting
Lingwistyka praktyczna i copywriting to kierunek dla osób poszukujących narzędzi do sprawnego komunikowania się we współczesnym świecie oraz pragnących rozwijać różne humanistyczne pasje, takie jak pisanie, kreowanie, projektowanie tekstów o artystycznej i praktycznej funkcji.
Jednocześnie to studia dla osób, które - zdradzając zainteresowania humanistyczne - nie biorą pod uwagę studiowania filologii polskiej czy kulturoznawstwa, a nie interesują ich też jednorodne studia z dziedziny nauk społecznych czy prawnych.
Program kształcenia na kierunku lingwistyka praktyczna i copywriting
Przykładowe przedmioty realizowane w ramach studiów:
- gramatyka funkcjonalna języka polskiego
- analiza tekstu
- stylistyka praktyczna
- socjologia literatury
- kultura wypowiedzi
- etyka i estetyka wypowiedzi
- komputerowe programy użytkowe
- grafika komputerowa
- pragmatyka językowa
- redagowanie i korekta tekstów
- podstawy public relations
- język w Internecie i pozycjonowanie stron www
- polityka językowa
- etnolingwistyka
- etykieta językowa
- języki i kultury świata
- geopoetyka
- podróże literackie
- poetyka miasta
- reklama - teoria
- reklama - praktyka i copywriting
- działalność agencji reklamowej.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku lingwistyka praktyczna i copywriting
Kandydat na studia wskazuje jeden przedmiot: język polski (punktowany najlepiej) lub język obcy (punktowany nieco niżej).
Perspektywy pracy po kierunku lingwistyka praktyczna i copywriting
Po lingwistyce praktycznej i copywritingu można pracować m.in. jako:
- specjalista ds. języka i wizerunku
- content manager
- webwriter
- copywriter
- specjalista ds. komunikacji
- researcher
w:
- instytucjach kulturalnych (agencje artystyczne i eventowe, kina, biura festiwalowe, zrzeszenia przewodników)
- mediach tradycyjnych i nowych (prasa, radio, portale internetowe)
- firmach (edukacyjnych i handlowych, agencjach reklamowych i copywriterskich)
- instytucjach (samorządowych, NGO, urzędach miast i gmin).