Jakiego kierunku studiów szukasz?

Marketing

Studia na kierunku Marketing mają na celu kreowanie specjalistów w zakresie prowadzenia działalności marketingowej, komunikacji rynkowej, budowania relacji z klientami, sprzedaży, PR, budowania wizerunku, zarządzania marką, wykorzystania nowoczesnych technologii w biznesie.

Zajęcia na kierunku Marketing mają głównie formę interaktywną i projektową. Prace zespołowe, gry strategiczne, symulacje komputerowe itp. to metody dominujące podczas zajęć. Istotne jest połączenie wiedzy teoretycznej z aktywnością praktyczną.

Po ukończeniu studiów absolwenci będą dysponowali wiedzą i umiejętnościami z zakresu podstaw marketingu, psychospołecznych aspektów zachowań konsumentów i bazowymi informacjami dotyczącymi wykorzystania nowoczesnych technologii w marketingu. Wiedza ta może być przez nich wykorzystana zawodowo w sferze marketingu, komunikacji rynkowej, PR, badań rynku, reklamy, E-Commerce.

Dla kogo studia na kierunku marketing

Marketing wybierają osoby kontaktowe, dynamiczne, kreatywne, otwarte.

Przyszła praca będzie często wymagała odporności na stres, umiejętności szybkiego podejmowania decyzji a także konieczności ciągłego dokształcania, śledzenia nowych trendów w obszarze promocji.

Program kształcenia na kierunku marketing

Przykładowe przedmioty w toku studiów:

  • Badania marketingowe
  • Zachowania nabywców
  • Nowoczesne technologie w marketingu
  • Marketing międzynarodowy
  • eCommerce
  • Podstawy działalności biznesowej

Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku marketing

Rekrutacja odbywa się w oparciu o wyniki maturalne z:

  • języka obcego
  • jeden przedmiot wybrany spośród: matematyka, geografia, historia, wos, informatyka.
  • dodatkowo można uzyskać punkty maksymalne z dwóch przedmiotów wybranych spośród: matematyka, geografia, historia, wos, informatyka, fizyka, biologa, chemia.

Perspektywy pracy po kierunku marketing

Absolwenci Marketingu są zatrudniani w agencjach reklamowych, działach promocji małych i dużych firm, biurach rzeczników prasowych czy PR.

Mogą pracować na takich stanowiskach, jak przykładowo:

  • specjalista ds. marketingu i handlu,
  • specjalista ds. reklamy,
  • specjalista ds. public relations,
  • specjalista ds. sprzedaży,
  • specjalista ds. kluczowych klientów (key account manager),
  • specjalista ds. mediów interaktywnych,
  • menedżer marki (brand manager),
  • doradca klienta,
  • analityk trendów rynkowych,
  • copywriter,
  • menedżer produktu,
  • social media manager,
  • e-commerce manager.

Opinie o kierunku marketing

Więcej o kierunku Marketing w krótkim filmie:


Kierunki pokrewne do kierunku marketing

Jakie uczelnie oferują kierunek marketing

W których miastach można studiować kierunek marketing

Komentarze (1)

wallander
Ja jestem właśnie po tym kierunku i dość szybko znalazłem pracę. Współpracuję z grupą ExpertDRB i całkiem sobie chwalę. Wysokie prowizje, możliwość działania na dużym rynku, pomoc w stawianiu pierwszych kroków w zawodzie. Polecam: praca-odszkodowania.pl
16.01.2015

Zobacz również

Zarządzanie w Olsztynie
Zarządzanie w Olsztynie
Zarządzanie w Opolu
Zarządzanie w Opolu
Zarządzanie w Radomiu
Zarządzanie w Radomiu
Zarządzanie w Rzeszowie
Zarządzanie w Rzeszowie
Zarządzanie w Toruniu
Zarządzanie w Toruniu
Zarządzanie w Zielonej Górze
Zarządzanie w Zielonej Górze
​Zarządzanie w Białymstoku
​Zarządzanie w Białymstoku
​Zarządzanie w Gdańsku
​Zarządzanie w Gdańsku
​Zarządzanie w Katowicach
​Zarządzanie w Katowicach
​Zarządzanie w Kielcach
​Zarządzanie w Kielcach
​Zarządzanie w Koszalinie
​Zarządzanie w Koszalinie
​Zarządzanie w Szczecinie
​Zarządzanie w Szczecinie
​Zarządzanie w Warszawie
​Zarządzanie w Warszawie
​Zarządzanie w Łodzi
​Zarządzanie w Łodzi