Marketing
Studia na kierunku Marketing mają na celu kreowanie specjalistów w zakresie prowadzenia działalności marketingowej, komunikacji rynkowej, budowania relacji z klientami, sprzedaży, PR, budowania wizerunku, zarządzania marką, wykorzystania nowoczesnych technologii w biznesie.
Zajęcia na kierunku Marketing mają głównie formę interaktywną i projektową. Prace zespołowe, gry strategiczne, symulacje komputerowe itp. to metody dominujące podczas zajęć. Istotne jest połączenie wiedzy teoretycznej z aktywnością praktyczną.
Po ukończeniu studiów absolwenci będą dysponowali wiedzą i umiejętnościami z zakresu podstaw marketingu, psychospołecznych aspektów zachowań konsumentów i bazowymi informacjami dotyczącymi wykorzystania nowoczesnych technologii w marketingu. Wiedza ta może być przez nich wykorzystana zawodowo w sferze marketingu, komunikacji rynkowej, PR, badań rynku, reklamy, E-Commerce.
Dla kogo studia na kierunku marketing
Marketing wybierają osoby kontaktowe, dynamiczne, kreatywne, otwarte.
Przyszła praca będzie często wymagała odporności na stres, umiejętności szybkiego podejmowania decyzji a także konieczności ciągłego dokształcania, śledzenia nowych trendów w obszarze promocji.
Program kształcenia na kierunku marketing
Przykładowe przedmioty w toku studiów:
- Badania marketingowe
- Zachowania nabywców
- Nowoczesne technologie w marketingu
- Marketing międzynarodowy
- eCommerce
- Podstawy działalności biznesowej
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku marketing
Rekrutacja odbywa się w oparciu o wyniki maturalne z:
- języka obcego
- jeden przedmiot wybrany spośród: matematyka, geografia, historia, wos, informatyka.
- dodatkowo można uzyskać punkty maksymalne z dwóch przedmiotów wybranych spośród: matematyka, geografia, historia, wos, informatyka, fizyka, biologa, chemia.
Perspektywy pracy po kierunku marketing
Absolwenci Marketingu są zatrudniani w agencjach reklamowych, działach promocji małych i dużych firm, biurach rzeczników prasowych czy PR.
Mogą pracować na takich stanowiskach, jak przykładowo:
- specjalista ds. marketingu i handlu,
- specjalista ds. reklamy,
- specjalista ds. public relations,
- specjalista ds. sprzedaży,
- specjalista ds. kluczowych klientów (key account manager),
- specjalista ds. mediów interaktywnych,
- menedżer marki (brand manager),
- doradca klienta,
- analityk trendów rynkowych,
- copywriter,
- menedżer produktu,
- social media manager,
- e-commerce manager.
Opinie o kierunku marketing
Więcej o kierunku Marketing w krótkim filmie: