Marketing internetowy
Marketing internetowy to studia o profilu praktycznym, przygotowujące do pracy w charakterze specjalisty mediów społecznościowych i nowoczesnego marketingu. Ich absolwent będzie gotów do samodzielnego tworzenia treści i realizacji projektów marketingowych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii oraz narzędzi informatycznych. Biegła znajomość języka obcego (poziom B2) zapewni możliwość udziału w projektach o zasięgu międzynarodowym.
Specjalności realizowane w ramach kierunku:
- specjalista SEM (Search Engine Marketing)
- Content Creator – twórca i moderator treści internetowych.
Studia z marketingu internetowego mają charakter dualny, co oznacza, że są realizowane w ścisłej współpracy z partnerami, na przykład agencją interaktywną. Studenci już w trakcie studiów zapoznają się z pracą w zawodzie poprzez zajęcia ze specjalistami z branży i praktyki zawodowe w partnerskiej organizacji.
Dla kogo studia na kierunku marketing internetowy
Kierunkiem marketing internetowy powinni zainteresować się ludzie przebojowi, aktywnie działający w sieci i nie bojący się nowych wyzwań. Specyfika tematu sprawia, że nawet po ukończeniu studiów trzeba będzie stale uaktualniać swoje umiejętności.
Program kształcenia na kierunku marketing internetowy
Studenci marketingu internetowego uczą się między innymi:
- jak powinna wyglądać profesjonalna strona internetowa
- jak sprawić, by Google „polubiło się” ze stroną internetową i chciało ją wyświetlać wysoko w wynikach wyszukiwania
- jak zacząć sprzedawać w Internecie towary i usługi w dobie wszechobecnej konkurencji
- co zrobić, aby witryna internetowa była przyjazna dla użytkownika i zachęcała do ponownych odwiedzin
- jak reklamować biznes w Internecie, aby skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych tym rodzajem produktów czy usług
- jak pisać wciągające i interesujące treści na stronę, nie zalewając przy tym czytelnika (czyli potencjalnego klienta) pustosłowiem
- co to jest Google Analytics, Google Trend, Google Search Console, Surfer Seo, Google Ads, Planer Słów Kluczowych, Google Data Studio, Google Tag Manager, Google Merchant Center, Screaming Frog, Ahrefs, PageSpeed Insights, DevTools, Semstorm, Menedżer reklam, piksel Facebooka.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku marketing internetowy
Konkurs świadectw maturalnych uwzględnia oceny z języka polskiego i języka obcego.
Perspektywy pracy po kierunku marketing internetowy
Absolwent kierunku marketing internetowy może znaleźć zatrudnienie w interaktywnych agencjach marketingowych lub w działach marketingu i promocji przedsiębiorstw oferujących swoje usługi poprzez Internet i media społecznościowe.
Osoby o takich kwalifikacjach mogą pracować między innymi jako:
- Specjalista SEO
- Specjalista Google Ads
- Specjalista Social Media
- Copywriter
- Specjalista ds. Link Buildingu
- Projektant UX oraz UI
- PR-owiec.
- E-commerce manager
- Specjalista ds. e-commerce
- Twórca i administrator sklepu internetowego
- Administrator serwisów sprzedażowych
- Specjalista ds. sprzedaży internetowej
- Konsultant ds. sprzedaży internetowej
- Specjalista ds. reklamy i promocji w przedsiębiorstwie internetowym
- Specjalista ds. oferty sprzedaży internetowej