Media i dziennikarstwo
Studia licencjackie na kierunku Media i dziennikarstwo nauczą Cię, jak świadomie, odpowiedzialnie i krytycznie konsumować media i profesjonalnie je tworzyć.
Media są obecne wszędzie: w polityce, kulturze, biznesie, administracji. Jeżeli chcesz być ekspertem w zakresie internetu, telewizji, social mediów, radia czy prasy - postaw na kształcenie w tym zakresie.
Program studiów został ułożony tak, by dać studentom niezbędne narzędzia i umiejętności, które z sukcesem wykorzystają w swoim życiu zawodowym. Media i dziennikarstwo to studia praktyczne, bez nadmiaru teorii, za to już od pierwszego roku wypełnione projektami i labami oraz praktykami zawodowymi realizowanymi wspólnie z partnerami technologicznymi.
Wykładowcy to uznani teoretycy i doświadczeni praktycy mediów ogólnopolskich i lokalnych: dziennikarze, wydawcy, producenci, prezenterzy, montażyści, operatorzy, graficy, fotografowie, specjaliści PR, reklamy i marketingu, menadżerowie, artyści.
Specjalności w ramach kierunku:
- Public relations
- Nowe media
Dla kogo studia na kierunku media i dziennikarstwo
Lubisz wiedzieć, co się dzieje w kraju i zagranicą? Oglądasz, czytasz, słuchasz, publikujesz?
Jeśli tak, to oferowane studia powinny Cię zainteresować. Dzięki nim nauczysz się, jak świadomie, odpowiedzialnie i krytycznie konsumować media, ale przede wszystkim: jak profesjonalnie je tworzyć.
Program kształcenia na kierunku media i dziennikarstwo
Program kształcenia dostępny jest na stronie Uczelni, realizującej studia.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku media i dziennikarstwo
Przedmioty wymagane na maturze w procesie rekrutacji:
- język obcy nowożytny - preferowany język angielski (część pisemna) oraz:
- jeden z następujących przedmiotów: język polski, geografia, wiedza o społeczeństwie, matematyka lub historia (część pisemna)
W przypadku niewykorzystania limitu przyjęć kandydaci przyjmowani będą na podstawie złożonego kompletu dokumentów do wyczerpania limitu miejsc.
Perspektywy pracy po kierunku media i dziennikarstwo
Po studiach możesz podjąć pracę tam, gdzie liczą się media:
- w redakcjach telewizyjnych, radiowych, prasowych,
- w portalach i serwisach internetowych, agencjach reklamowych, domach mediowych,
- w branży PR,
- w marketingu,
- agencjach eventowych,
- domach producenckich,
- wydawnictwach,
- instytucjach kultury i sztuki,
- w rozrywce