Public relations i reklama
Studia na kierunku Public Relations i reklama kształcą słuchaczy w zakresie budowy relacji i dialogu pomiędzy organizacją a jej otoczeniem.
Program studiów pozwala poznać szczegółowo narzędzia PR, zrozumieć mechanizmy otoczenia medialnego, nauczyć się kreatywnych rozwiązań komunikacyjnych, opartych na zarządzaniu przez cele. Studia umożliwią realizację projektów promocyjnych, dzięki czemu absolwent kierunku przygotowany będzie do podjęcia wyzwań na rynku pracy.
Public Relations jest niezwykle ważną funkcją zarządzania każdego przedsiębiorstwa, instytucji, placówki: począwszy od sprawowania władzy na szczeblu lokalnym, krajowym, przez szeroko pojmowaną działalność gospodarczą, edukację, służbę zdrowia i działalność charytatywną, a na polityce międzynarodowej kończąc.
Budowanie pozytywnego wizerunku organizacji jest szczególnie istotnym zabiegiem z uwagi na funkcjonowanie podmiotów na dynamicznej arenie rynkowej.
Wsparciem działań PR-owych może być szeroko rozumiana Reklama. Działania reklamowe są sposobem komunikowania się przedsiębiorstwa z otoczeniem i stanowią ważny element strategii marketingowej oddziałującej na zachowania konsumenckie. Takie połączenie obszarów nauczania pozwoli wykształcić wysokiej klasy specjalistów, którzy z łatwością poruszają się w meandrach promocyjnych, marketingowych, komunikacyjnych, w obszarze brandingu, komunikacji w social mediach, zarządzaniu marką w Internecie.
Oprócz szerokiej wiedzy z zakresu nauk społecznych, dotyczących uwarunkowań relacji międzyludzkich, studenci zdobędą umiejętności i kompetencje takie jak: umiejętność organizacji pracy w grupie i efektywnej komunikacji w zespole, umiejętność dobierania treści i form komunikatów z uwzględnieniem specyfiki społecznej i kulturowej odbiorców. Będą otwarci na nowe rozwiązania w dziedzinie komunikacji wizualnej, medialnej i społecznej. Poznają zasady posługiwania się nowymi technologiami w celach komunikacyjnych. W ramach praktyk studenci będą mieć możliwość zdobycia praktycznych umiejętności związanych z wykonywaniem przyszłego zawodu.
Absolwenci zyskają umiejętności:
- projektowania i realizacji strategii public relations (komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej);
- stosowania adekwatnych instrumentów i narzędzi public relations;
- budowania i podtrzymywania relacji z mediami, tworzenia tekstów informacyjnych i wizerunkowych;
- wykorzystania różnych typów mediów (w tym także mediów społecznościowych) w komunikacji public relations;
- projektowania i organizowania szkoleń z zastosowaniem nowoczesnych platform edukacyjnych;
- zarządzania wizerunkiem instytucji w mediach społecznościowych;
- kształtowania wizerunku produktu i marki z wykorzystywaniem wiedzy i narzędzi stosowanych w reklamie i copywritingu
- redagować korespondencję, komunikaty prasowe, teksty promocyjne i reklamowe;
- komunikacji społecznej oraz analitycznego i refleksyjnego spojrzenia na własną rolę zawodową.
Dla kogo studia na kierunku public relations i reklama
To propozycja dla osób komunikatywnych, otwartych na kontakt z ludźmi, charyzmatycznych, którzy widza swoja przyszłość zawodową w obszarze szeroko rozumianego PR, marketingu, świata medialnego.
Program kształcenia na kierunku public relations i reklama
Przykładowe przedmioty w programie kształcenia:
- PR w mediach
- PR w organizacjach komercyjnych i niekomercyjnych
- Współpraca z mediami
- Komunikacja międzykulturowa
- Kultura języka mówionego
- Psychologia reklamy
- Projektowanie graficzne i DTP
- Copywriting
- Strategie promocyjne
- Projektowanie stron www i zarządzanie nimi
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku public relations i reklama
Zasady postępowania rekrutacyjnego należy sprawdzać na stronie internetowej Uczelni.
Perspektywy pracy po kierunku public relations i reklama
Potencjalne miejsca pracy absolwenta po ukończeniu studiów;
- sekcje promocji, reklamy, marketingu lub public relations w urzędach i jednostkach różnego szczebla,
- instytucje medialne,
- studia graficzne,
- agencje reklamowe,
- wydawnictwa,
- studia fotograficzne lub eventowe