Zarządzanie mediami i reklamą
Zarządzanie mediami i reklamą to interdyscyplinarny kierunek II stopnia, łączący nauki o zarządzaniu i jakości z naukami o komunikacji społecznej i mediach, a także z prawem, ekonomią i finansami. Integralny element studiów stanowią również przedmioty z zakresu filozofii oraz nauk o sztuce.
Stworzenie kierunku to odpowiedź na zmieniające się warunki społeczne, w tym zwłaszcza na szeroko rozumianą mediatyzację i rozwój struktur społeczeństwa informacyjnego.
Studenci wybierają jedną grupę zajęć specjalizacyjnych: zarządzanie mediami lub zarządzanie reklamą.
Dla kogo studia na kierunku zarządzanie mediami i reklamą
To studia dla osób, które wrodzony talent do organizacji i przedmiotów ścisłych łączą z zainteresowaniem światem mediów, reklamy i marketingu.
Program kształcenia na kierunku zarządzanie mediami i reklamą
Na studentów czekają takie przedmioty jak:
- podstawy marketingu w mediach
- marketing w organizacji
- socjotechnika reklamy
- etyka reklamy i problemy konsumpcji
- projektowanie badań naukowych
- zarządzanie strategiczne
- projekty miejskie
- źródła współczesności
- prawo mediów
- zarządzanie organizacją medialną
- analiza audytoriów medialnych
- ekonomia
- źródła współczesności
- współczesne trendy w zarządzaniu
- współczesne trendy w kulturze.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku zarządzanie mediami i reklamą
To studia drugiego stopnia, na które mogą dostać się absolwenci studiów pierwszego stopnia z zakresu nauk humanistycznych, społecznych, teologicznych oraz artystycznych.
Perspektywy pracy po kierunku zarządzanie mediami i reklamą
Absolwent zarządzania mediami i reklamą jest przygotowany do objęcia stanowiska menedżera odpowiedzialnego za całokształt funkcjonowania instytucji i organizacji kultury oraz mediów. Jednocześnie studia o takim profilu przygotowują do pracy dziennikarskiej, w agencjach reklamy, sektorze IT oraz – najogólniej rzecz ujmując – w sektorze przemysłów kreatywnych.