Cultural communication
Cultural communication to studia realizowane w języku angielskim.
Studenci uzyskują wiedzę na temat form i sposobów komunikacji podstawowych wartości oraz norm zachowań charakterystycznych dla kultur europejskich oraz kultur północnoamerykańskich. Poznają podstawowe nurty amerykańskiej kultury popularnej oraz jej oddziaływanie na formowanie krajobrazu kulturowego w społecznościach europejskich.
Uzyskują narzędzia pozwalające analizować w pogłębiony sposób współczesne komunikaty dotyczące realiów życia społecznego, politycznego i kulturalnego Europy i USA. Podstawą do tego ma być poznanie historycznych uwarunkowań rozwoju społeczności europejskich i północnoamerykańskiej w kontekście powstawania w nich dominujących dziś mechanizmów komunikacji.
Dla kogo studia na kierunku cultural communication
Studia przewidziane są dla osób o predyspozycjach językowych, kandydatów komunikatywnych, otwartych na inne kultury. Amatorów literatury, historii.
Program kształcenia na kierunku cultural communication
W programie studiów znajdą się przedmioty:
- Social Aspects of Language
- Introduction to Theory of Communication
- Semiotics of Literature and Culture
- Social and Political Culture
- Psychology of Cultural Communication
- History of European Literature and Culture
- Cultural Landscape.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku cultural communication
Podczas rekreacji punktowane są:
- język angielski
- jeden przedmiot wybrany spośród: historia, historia sztuki, biologia, WOS, geografia, matematyka, fizyka/fizyka i astronomia, chemia, język obcy z wyjątkiem języka angielskiego, język łaciński i kultura antyczna.
Perspektywy pracy po kierunku cultural communication
Doskonała znajomość języka angielskiego pozwala absolwentom na podjęcie pracy w:
- międzynarodowych korporacjach
- wydawnictwach
- mediach
- organizacjach międzynarodowych
- instytucjach Unii Europejskiej
- turystyce
- instytucjach kultury.
Opinie o kierunku cultural communication
Kierunek Cultural Communication stworzony został z myślą o zapotrzebowaniu rynku pracy na wysokiej klasy specjalistów zdolnych do praktycznego zastosowania różnorodnych technik komunikacji kulturowej i kompetencji miękkich w zarządzaniu instytucjami kulturalnymi i artystycznymi na forum międzynarodowym.