Design i komunikacja społeczna
Design, inaczej projektowanie społeczne, to dziedzina dużo szersza niż tylko kwestie grafiki i estetyki. Nowocześnie ujęty design to szerokie, kompleksowe podejście, obejmujące zagadnienia takie jak myślenie projektowe (design thinking), projektowanie dóbr i usług, projektowanie różnych form komunikacji międzyludzkiej oraz badania społeczne zorientowane na potrzeby klientów.
Dla kogo studia na kierunku design i komunikacja społeczna
To studia dla nowoczesnych, kreatywnych osób, które dobrze spełniają się w zadaniach wykraczających poza utarte szlaki.
Program kształcenia na kierunku design i komunikacja społeczna
Studenci Designu i komunikacji społecznej podczas studiów poznają różne formy komunikowania (w tym także metody kreatywnego pisania tekstów komercyjnych, informacyjnych, publicystycznych i naukowych) oraz podstawy projektowania graficznego. Realizują badania i analizy w obszarze projektowania społecznego. Poznają problematykę badań ewaluacyjnych, etnograficznych oraz analizy jakościowej, ilościowej, sieciowej i wizualnej. Uczą się też wykorzystania nowoczesnych programów komputerowych wspomagających badacza (np.: SPSS, Atlas.TI, Gephi, NodeXL, Limesurvey i inne).
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku design i komunikacja społeczna
Zasady rekrutacji obejmują punktację z języka polskiego oraz dowolnego innego przedmiotu zdawanego na maturze.
Perspektywy pracy po kierunku design i komunikacja społeczna
Absolwenci tego kierunku mogą znaleźć pracę w:
- agencjach badawczych i reklamowych
- biurach projektowych
- instytucjach kultury
- urzędach i instytucjach publicznych
- mediach tradycyjnych i internetowych
- przedsiębiorstwach oferujących produkty i usługi w Internecie
- stowarzyszeniach i fundacjach społecznych.