Doradztwo polityczne i publiczne
PR polityczny w pigułce czyli „jak skutecznie wypromować kandydata na prezydenta”. Kierunek Doradztwo polityczne i publiczne łączy w sobie wiedzę ogólną, dotyczącą mechanizmów kierujących funkcjonowaniem współczesnych państw, idei i prądów umysłowych wpływających na kształtowanie społeczeństw, z praktycznymi umiejętnościami przydatnymi przy konstruowaniu strategii komunikacyjnych oraz badaniu trendów politycznych.
Kierunek ten przygotowuje w pełni kompetentnych specjalistów, którzy po ukończeniu studiów potrafią samodzielnie zaprojektować i zorganizować zarówno ilościowe jak i jakościowe badania diagnostyczne kampanii społecznych i politycznych oraz dokonywać pomiaru ich skuteczności. Absolwenci umiejętnie planują i realizują strategie marketingowe wraz z samodzielnym projektowaniem nowoczesnych materiałów reklamowych i wyborczych (plakaty, ulotki, spoty i materiały multimedialne) oraz wyborem nośników tych materiałów z uwzględnieniem odbiorcy docelowego (dokonanie segmentacji rynku). Potrafią budować wizerunek partii politycznych i polityków oraz tworzyć i zarządzać markami politycznymi.
Dla kogo studia na kierunku doradztwo polityczne i publiczne
To studia dla humanistów sprawnych w dziedzinach marketingu i PRu, którzy nie boją (ani nie brzydzą) się polityki.
Program kształcenia na kierunku doradztwo polityczne i publiczne
Przedmioty, z jakimi będą się musieli zmierzyć studenci Doradztwa politycznego i publicznego to między innymi:
- badania społeczne
- demokracja deliberatywna
- ilościowa i jakościowa analiza danych
- komunikowanie polityczne
- kształtowanie wizerunku politycznego
- psychologia polityki
- public management
- ekonomia
- grafika komputerowa
- marketing polityczny
- ortofonia i emisja głosu
- polityki publiczne
- socjologia polityki
- ustrój polityczny
- wstęp do prawoznawstwa
- komunikacyjne aspekty przywództwa
- polski system polityczny
- społeczeństwo obywatelskie
- wprowadzenie do PR i reklamy
- zachowania wyborcze
- administracja publiczna
- fotografia i cyfrowa obróbka zdjęć
- partie i ruchy polityczne
- PR polityczny
- teoria demokracji
- wyborcze strategie komunikacyjne
- kampanie społeczne i publiczne
- komunikowanie kryzysowe
- projektowanie kampanii wyborczej
- realizacja obrazu i dźwięku
- społeczne i kulturowe oddziaływanie mediów
- stosunki międzynarodowe
- współczesne reżimy polityczne.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku doradztwo polityczne i publiczne
Podczas rekrutacji punktowane są zarówno przedmioty obowiązkowe na maturze, jak i wybrany przez kandydata przedmiot dodatkowy.
Perspektywy pracy po kierunku doradztwo polityczne i publiczne
Absolwenci kierunku doradztwo polityczne i publiczne są przygotowani do pracy w:
- instytucjach publicznych
- biurach poselskich i senatorskich
- organizacjach politycznych
- organach jednostek samorządu terytorialnego
- agencjach public relations.