Dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji
Dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji to kierunek, którego głównym celem jest przygotowanie przyszłych absolwentów do funkcjonowania w świecie mediów (wymagającym stałego wzbogacania zdobytej wiedzy i umiejętności).
Program studiów obejmuje wiedzę z zakresu nauki o kulturze, nauk o komunikacji społecznej i mediach oraz wybraną problematykę z językoznawstwa, literaturoznawstwa i nauk o sztuce. Jego istotne uzupełnienie stanowi kształcenie umiejętności praktycznych w ramach tworzenia różnych form wypowiedzi werbalnych, wizualnych i multimedialnych.
Podczas studiów należy wybrać jedną ze specjalizacji:
- dziennikarstwo (to specjalizacja, która przybliża na kilku płaszczyznach zagadnienia związane z dziennikarstwem i mediami)
- reklama, design i komunikacja wizualna (to specjalizacja, która kształci w zakresie nowoczesnych form projektowania przekazów promocyjnych).
Dla kogo studia na kierunku dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji
To kierunek dla humanistów wiecznie głodnych aktualnych informacji.
Program kształcenia na kierunku dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji
Główne przedmioty wykładane w ramach kierunku to:
- systemy medialne
- rynek mediów w Polsce
- nauka o komunikowaniu
- retoryka dziennikarska
- gatunki dziennikarskie
- stylistyka praktyczna
- warsztaty dziennikarskie
- dykcja i emisja głosu
- trendy w kulturze XX i XXI wieku.
Po trzecim semestrze studenci wybierają swoją wiodącą specjalizację.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji
Najlepiej punktowany przedmiot podczas rekrutacji to język polski. Ponadto punktuje się także język obcy, historię, matematykę, biologię i geografię.
Perspektywy pracy po kierunku dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji
Studia z dziennikarstwa, mediów i projektowania komunikacji przygotowują do podjęcia pracy w redakcjach mediów tradycyjnych i internetowych w charakterze reportera, redaktora, prezentera, spikera, blogera czy vlogera, a także asystenta wydawcy oraz producenta. Absolwent kierunku może znaleźć zatrudnienie również w agencjach PR-owych i reklamowych, biurach marketingowych oraz w obszarach rynku pracy zorientowanych na organizację wydarzeń, konferencji i imprez.