Graphic design i technologie wizualne
Studenci kierunku Graphic design i technologie wizualne zdobywają umiejętności z zakresu nowocześnie rozumianych dziedzin artystycznych, wspartych technologiami cyfrowymi. Zostają wyposażeni w niezbędne kompetencje artystyczno-projektowe dla współczesnych usług projektowych. Biegle poznają środowisko pakietu Adobe – np. programów: Illustrator, Photoshop, InDesign, Premiere Pro, After Effects, Light Room, XD, umożliwiające swobodne działania projektowo-artystyczne w obszarze graphic design.
Uzyskują wiedzę w obszarze technologii informatycznych - poznają podstawy programowania w wybranym języku programowania (np. JavaScript/ C#) potrzebnym do tworzenia gier komputerowych, a także do skryptowanych animacji graficznych.
Dla kogo studia na kierunku graphic design i technologie wizualne
Kierunek jest odpowiedni dla kandydatów o predyspozycjach artystycznych, osób kreatywnych, zainteresowanych nowoczesnymi technologia informatycznymi.
Program kształcenia na kierunku graphic design i technologie wizualne
W programie studiów przewidziano m.im.:
- zajęcia z zakresu technologii wizualnych np. rysunek narracyjny /komiks i ilustracja książkowa, fotografia studyjna / fotografia dokumentacyjna, textile art, czccionka i font, typografia ruchoma, grafika artystyczna, formy przestrzenne/ wirtualne formy przestrzenne
- zajęcia z zakresu graphic design np. grafika rastrowa i wektorowa, komunikacja wizualna/ komunikacja wizualna w języku angielskim, wprowadzenie do komputerowego modelowania 3D, grafika wydawnicza, DTP, infografika, technologie tworzenia gier komputerowych, technologie internetowe i bezpieczeństwo w sieci, mała forma filmowa/ etiuda i klip, projektowanie w przestrzeni internetu/ grafika multimedialna, reklama produktu.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku graphic design i technologie wizualne
W postępowanie kwalifikacyjnym uwzględniane będą punkty uzyskane na maturze z języka polskiego i języka obcego.
Dodatkowo kandydaci przygotowują portfolio, zawierające prace autorskie w formie prezentacji pdf, prezentujące umiejętności i zainteresowania kandydata z zakresu sztuk plastycznych i/lub projektowych, z szeroko rozumianego obszaru sztuk wizualnych, np. prace rysunkowe, malarskie, rzeźbiarskie, fotograficzne, graficzne, projektowe 2D i 3D, dokumentacja prac intermedialnych (15 prac).
Perspektywy pracy po kierunku graphic design i technologie wizualne
Potencjalne miejsca pracy absolwentów kierunku:
- firmy związane z projektowaniem graficznym, wytwarzaniem różnorodnego oprogramowania funkcjonalnego, tworzeniem gier komputerowych, internetowych,
- studia tworzące animacje,
- firmy związane z handlem stacjonarnym (sklepy, galerie handlowe), sprzedażą internetową
- zintegrowane zespoły strategiczno-projektowe w dużych firmach produkcyjnych,
- instytucje kultury i sztuki na każdym szczeblu,
- instytucje edukacyjne,
- wydawnictwa,
- drukarnie i punkty usług poligraficznych,
- firmy, korporacje zajmujące się szeroko pojętą identyfikacją, obsługą i promocją wizualną produktu,
- instytucje państwowe, krajowe, firmy i korporacje krajowe oraz międzynarodowe,
- stowarzyszenia, fundacje, organizacje pozarządowe,
- firmy, instytucje, korporacje mające swoją siedzibę poza granicami kraju – jako praca zdalna.