Komunikacja medialna i społeczna
Komunikacja medialna i społeczna to kierunek, który przygotowuje do pracy w charakterze dziennikarza lub specjalisty w dziedzinie komunikacji medialnej oraz społecznej.
Studenci uczą się posługiwać najnowocześniejszymi technologiami w zakresie dziennikarstwa i mediów. Uzyskują wiedzę o współczesnym świecie i praktyczne umiejętności komunikacyjne.
Do wyboru są specjalności:
- dziennikarstwo
- nowe media.
Dla kogo studia na kierunku komunikacja medialna i społeczna
Studia wybierają osoby komunikatywne, zainteresowane nowoczesnymi formami komunikowania się.
Kandydaci powinni mieć lekkie pióro, łatwość wypowiedzi, umiejętność posługiwania się nowoczesnymi narzędziami wykorzystywanymi w mediach.
Program kształcenia na kierunku komunikacja medialna i społeczna
Wybrane przedmioty w programie studiów:
- współczesne problemy polityczne
- nauka o komunikowaniu
- kultura języka polskiego
- etyka w mediach
- gatunki medialne
- kultura w mediach społecznościowych
- kurs kreatywnego pisania
- podstawy ekonomii
- projektowanie wizerunku w Internecie
- język polityki
- tradycyjne media w Internecie
- technologie informacyjne
- stylistyka praktyczna
- wiedza o kulturze
- filmowe środki wyrazu
- antropologia nowych mediów.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku komunikacja medialna i społeczna
Podczas rekrutacji uwzględniane są przedmioty:
- język polski
- język obcy.
Perspektywy pracy po kierunku komunikacja medialna i społeczna
Absolwenci kierunku posiadają kompetencje do pracy przykładowo w:
- redakcjach radiowych, prasowych, telewizyjnych i internetowych,
- agencjach public relations,
- agencjach reklamowych,
- komórkach PR jednostek administracyjnych,
- instytucjach samorządów lokalnych,
- jednostkach samorządowych i urzędach (np. w działach komunikacji z otoczeniem, promocji),
- działach promocji i marketingu podmiotów gospodarczych,
- biurach rzecznika prasowego,
- biurach poselskich i sztabach wyborczych,
- organizacjach non-profit,
- instytucjach kultury,
- show-biznesie.