Komunikacja wizualna
Komunikacja wizualna jest kierunkiem artystycznym.
Studenci uczą się projektować formy użytkowe, jak np. elementy identyfikacji wizualnej (logo), publikacje (książki, czasopisma, e-booki), informacje (infografiki, systemy oznaczeń w przestrzeni publicznej), interfejsy (aplikacje, strony www), opakowania oraz formy ruchome i interaktywne.
Poznają współczesne narzędzia cyfrowe wykorzystywane do tworzenia i przetwarzania obrazu.
Studia realizowane są na poziomie pierwszego stopnia.
Dla kogo studia na kierunku komunikacja wizualna
To propozycja dla osób, które wyróżniają się talentem, kreatywnością, wrażliwością estetyczną i predyspozycjami twórczymi.
Otwarte są na nowe trendy w designie, sprawnie radzą sobie z nowoczesnymi technologiami.
Program kształcenia na kierunku komunikacja wizualna
Program studiów obejmuje m.in. takie przedmioty:
- narracje wizualne
- obrazowanie bitmapowe
- obrazowanie wektorowe
- struktury graficzne
- typografia
- historia projektowania
- digital craft
- motion graphic
- symbole i piktogramy
- obrazowanie 3D
- DTP
- iidenntyfikecja wizualna
- interface ekranowy
- opakowanie i POS
- info design
- edytorstwo
- grafika eksperymentalna
- projektowanie publikacji
- kultura wizualna.
Co zrozumiałe - zdecydowana większość zajęć ma charakter praktyczny.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku komunikacja wizualna
Kandydaci przygotowują własne portfolio, obejmujące dotychczasowe dokonania twórcze, a także przystępują do egzaminu sprawdzającego umiejętności warsztatowe i rozmowy kwalifikacyjnej na temat swoich prac artystycznych, zainteresowań twórczych i zadań egzaminacyjnych.
Perspektywy pracy po kierunku komunikacja wizualna
Absolwenci posiadają kompetencje do podjęcia samodzielnej pracy twórczej.
Pracują w:
- studiach projektowych
- agencjach reklamowych
- wydawnictwach
- agencjach interaktywnych.