Public relations
Studia na kierunku Public Relations mają przygotować studenta do budowania relacji PR w organizacji i jej otoczeniu (m.in. poprzez relacje z mediami, wewnętrzny PR, branding, PR w nowych mediach, etc.). Nacisk kładziony jest głównie na przygotowanie praktyczne. Student poznaje metody kreowania pozytywnego wizerunku firmy lub organizacji, skutecznej współpracy z mediami, strategie i techniki wykorzystywane w sytuacjach zarządzania kryzysowego oraz metody budowania i rozwijania marki w taki sposób, by odniosła ona sukces i zwiększyła swoją wartość.
W programie studiów zostały uwzględnione również przedmioty przygotowujące w sposób praktyczny do działalności i wystąpień o charakterze publicznym. Mają one na celu opanowanie technik umożliwiających pełnienia roli przekonywującego i komunikatywnego mówcy. W ramach studiów Public Relations student ma możliwość poszerzania wiedzy, w zależności od własnych predyspozycji i preferencji, w ramach jednego z trzech proponowanych na kierunku modułów:
- PR w administracji,
- PR w organizacjach pozarządowych,
- PR w instytucjach kultury.
Są to studia I i II stopnia w trybie stacjonarnym.
Dla kogo studia na kierunku public relations
Studia na tym kierunku to propozycja dla osób otwartych, kreatywnych, potrafiących współpracować w grupie. To oferta dla tych, którzy interesują się mediami, marketingiem, reklamą i chcą swoją przyszłą karierę zawodową związać z budowaniem polityki komunikacyjnej i wizerunkowej zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym.
Program kształcenia na kierunku public relations
W programie studiów znajdziemy takie przedmioty jak:
- socjologia
- ekonomia
- wprowadzenie do nauk politycznych
- komunikowanie społeczne
- historia i rozwój Public Relations
- marketing polityczny
- socjotechnika
- etyka PR
- prawo mediów
- zarządzanie danymi
- sztuka wystąpień publicznych
- lobbing i negocjacje
- media relations
- social media PR.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku public relations
Przedmioty maturalne brane pod uwagę w postępowaniu kwalifikacyjnym to:
- język polski,
- przedmiot do wyboru – dowolny przedmiot zdawany na maturze, za wyjątkiem języka polskiego.
O przyjęcie na studia II stopnia mogą ubiegać się absolwenci studiów I stopnia kierunków: politologia, stosunki międzynarodowe, administracja, bezpieczeństwo narodowe, bezpieczeństwo wewnętrzne, dziennikarstwo i komunikacja społeczna, ekonomia, etnologia, europeistyka, filozofia, historia, nauki o rodzinie, pedagogika, polityka społeczna, praca socjalna, socjologia, zarządzanie. Postępowanie rekrutacyjne odbywa się w oparciu o konkurs dyplomów.
Perspektywy pracy po kierunku public relations
Absolwent tego kierunku znajdzie zatrudnienie jako:
- specjalista ds. marketingu,
- rzecznik prasowy,
- specjalista ds. public relations,
- social media specialist,
- content writer,
- specjalista ds. współpracy z mediami.