Analityka społeczna i konsulting cyfrowy
Po ukończeniu studiów na kierunku Analityka społeczna i konsulting cyfrowy będziesz posiadać wiedzę i zrozumienie złożonych procesów społecznych zachodzących w kontekście cyfryzacji, opartą na interdyscyplinarnych podstawach z zakresu socjologii, informatyki, ekonomii oraz psychologii.
Zapoznasz się z najnowszymi trendami oraz narzędziami cyfrowymi wykorzystywanymi w badaniach i analizach społecznych, co pozwoli Ci skutecznie wdrażać innowacyjne rozwiązania cyfrowe.
Rozwiniesz zarówno kompetencje analityczne, takie jak tworzenie i zarządzanie bazami danych, analiza danych wielkoskalowych (big data), modelowanie zjawisk społecznych czy profilowanie użytkowników, jak i umiejętności społeczne, obejmujące planowanie zadań, efektywne zarządzanie czasem, dbanie o higienę pracy w środowisku cyfrowym oraz pracę zespołową.
Dla kogo studia na kierunku analityka społeczna i konsulting cyfrowy
To propozycja dla osób o umyśle analitycznym, interesujących się zagadnieniami związanymi z cyfryzacją w odniesieniu do społeczeństwa.
Program kształcenia na kierunku analityka społeczna i konsulting cyfrowy
Przykładowe przedmioty w programie studiów:
- innowacje społeczne
- podstawy baz danych
- procesy cyfryzacji
- psychologia społeczna
- socjologia internetu
- społeczeństwo w sieci
- sztuczna inteligencja w teorii i praktyce
- wykluczenie cyfrowe i informacyjne
- podstawy programowania
- digital storytelling
- uzależnienie bahawioralne
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku analityka społeczna i konsulting cyfrowy
Szczegółowe zasady naboru na studia należy sprawdzać na uczelni prowadzącej studia.
Zazwyczaj w rekrutacji punktowane są:
- dwa przedmioty obowiązkowe:
- język polski
- język obcy nowożytny
- jeden dowolnie wybrany przedmiot dodatkowy, inny niż język obcy nowożytny
Perspektywy pracy po kierunku analityka społeczna i konsulting cyfrowy
Absolwenci znajdą zatrudnienie w:
- firmach projektujących strategie integrowania cyfrowych i tradycyjnych kanałów komunikacji, budujących strategie e-commerce w organizacjach, wprowadzających zmiany w organizacjach, projektujących strategie przejścia organizacji z działania w trybie offline do trybu online,
- firmach pracujących z dużymi zbiorami danych, umożliwiającymi identyfikację trendów, określanie priorytetów oraz podejmowanie trafnych decyzji w sektorze publicznym i prywatnym,
- firmach badawczych wykorzystujących narzędzia cyfrowe, wspierające procesy cyfrowe z perspektywy UX,
- interdyscyplinarnych zespołach, m.in. badawczych, doradczych, analitycznych,
- firmach projektowych, portalach internetowych, social mediach, agencjach reklamowych.
Opinie o kierunku analityka społeczna i konsulting cyfrowy
Kierunki pokrewne do kierunku analityka społeczna i konsulting cyfrowy
Jakie uczelnie oferują kierunek analityka społeczna i konsulting cyfrowy
