Cyfryzacja i zarządzanie danymi w biznesie
Szybki rozwój technologii informacyjnych i komunikacyjnych wpływa na współczesne środowisko biznesowe. Podstawą rewolucji informacyjnej stał się Internet, przyczyniający się do powstania nowych modeli biznesowych związanych z handlem elektronicznym.
O tym wszystkim można się nauczyć na kierunku Cyfryzacja i zarządzanie danymi.
Program studiów oferuje połączenie wiedzy z zakresu nauk o zarządzaniu, nauk społecznych i ścisłych z umiejętnościami komunikacyjnymi i analitycznymi. W ten sposób pozwala wykorzystać nabyte kwalifikacje w zakresie wykorzystania technologii informatycznych do automatyzacji procesów biznesowych.
Dla kogo studia na kierunku cyfryzacja i zarządzanie danymi w biznesie
To kierunek adresowany do osób zainteresowanych biznesem, nowoczesnymi technologiami oraz problematyką zastosowania informatyki w organizacji. Od kandydata wymagana jest komunikatywność, otwartość na współpracę w grupie, kreatywność. A także znajomość języka obcego (angielski, niemiecki, rosyjski, francuski) na poziomie średniozaawansowanym.
Program kształcenia na kierunku cyfryzacja i zarządzanie danymi w biznesie
W trakcie studiów studenci poznają takie zagadnienia jak transformacja cyfrowa biznesu, modelowanie i eksploracja procesów biznesowych, bazy danych, media cyfrowe i wyszukiwanie informacji, aplikacje i usługi IT w cyfryzacji biznesu, Business Intelligence, technologie Big Data, ochrona danych i bezpieczeństwo cyfrowe.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku cyfryzacja i zarządzanie danymi w biznesie
Najlepiej ocenianym przedmiotem maturalnym jest język obcy nowożytny. Dodatkowo należy wybrać jeden przedmiot obowiązkowy (może to być matematyka, fizyka lub informatyka). Można też dobrać dwa przedmioty nieobowiązkowe (spośród matematyki, geografii, historii, WOS-u, informatyki, fizyki, biologii oraz chemii).
Perspektywy pracy po kierunku cyfryzacja i zarządzanie danymi w biznesie
Po ukończeniu kierunku cyfryzacja i zarządzanie danymi w biznesie można znaleźć zatrudnienie w charakterze:
- specjalisty zarządzania informacją
- analityka informacji i raportów medialnych
- specjalisty ds. zastosowań informatyki
- analityka mediów społecznościowych
- specjalisty ds. rozwoju organizacji
- specjalisty do spraw sprzedaży z dziedziny IT.