Komunikacja cyfrowa
Od humanistyki (językoznawstwo, teoria komunikacji) po nauki ścisłe (analiza danych, podstawy programowania). Kierunek Komunikacja cyfrowa jest odpowiedzią na bardzo szybko zmieniające się realia współczesnego świata. Studenci komunikacji cyfrowej zdobywają wiedzę z szeroko pojętej komunikacji w przestrzeni internetowej, niezależnie czy chodzi o media społecznościowe, internetowy PR, czy o budowanie stron internetowych.
Dla kogo studia na kierunku komunikacja cyfrowa
To kierunek dla osób nowoczesnych, chcących odnaleźć się lepiej w przyszłościowym świecie komunikacji cyfrowej.
Program kształcenia na kierunku komunikacja cyfrowa
Wiodącą dyscypliną kierunku jest językoznawstwo. Ponadto studenci zdobywają wiedzę z dziedziny informatyki technicznej i telekomunikacji, nauk o komunikacji społecznej i mediach, nauk o bezpieczeństwie, nauk o zarządzaniu i jakości oraz psychologii.
Bardziej szczegółowe zagadnienia, przekazywane w ramach kierunku, dotyczą teorii komunikacji, humanistyki cyfrowej, języka w zachowaniach społecznych, zróżnicowania przestrzeni komunikacyjnej, autoprezentacji i budowania wizerunku, retoryki, argumentacji, perswazji, podstaw wiedzy o nowych mediach i cybersztuce, wiedzy o kulturze, fundraisingu i pozyskiwania funduszy, błędów i barier w komunikacji. Zaplanowano także blok cyfrowy, a w jego ramach: treści dotyczące programowania, analizy danych, podstaw informatyki, podstaw grafiki komputerowej i projektowania graficznego, neuronauki czy projektowania treści audiowizualnych.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku komunikacja cyfrowa
Rekrutacja na kierunek obejmuje wyniki egzaminu maturalnego z języka polskiego, języka obcego oraz dowolnego wybranego przez kandydata przedmiotu.
Perspektywy pracy po kierunku komunikacja cyfrowa
Absolwenci kierunku komunikacja cyfrowa mogą znaleźć pracę jako:
- specjaliści w zakresie kontaktów z interesariuszami
- specjaliści w zakresie komunikacji wewnętrznej
- specjaliści service / help desków
- specjaliści UEX (user experience)
- specjaliści w zakresie zarządzania wiedzą
- specjaliści w zespołach projektowych
- copywriterzy
- brokerzy informacji
- specjaliści ds. marketingu internetowego
- specjaliści ds. social media
- webmasterzy.