Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Studia na kierunku Komunikacja promocyjna i kryzysowa są odpowiedzią na realne potrzeby współczesnego rynku pracy. Oferują wiedzę z zakresu podstaw komunikowania społecznego, ale przede wszystkim kształtują praktyczne umiejętności i dzięki temu przygotowują kompetentne kadry rzeczników, negocjatorów i specjalistów od promocji.
Właściwie kształtowana komunikacja społeczna jest dziś nieodzownym elementem formowania poprawnych stosunków między podmiotami funkcjonującymi w sferze publicznej. Taka komunikacja wymaga wykształconych kadr, posiadających wiedzę gruntowną na temat zasad komunikowania publicznego, mechanizmów przepływu informacji, zasad kreowania informacji, a także mechanizmów oddziaływania na podmioty społeczne poprzez właściwie kształtowaną i właściwie zarządzaną komunikację.
Specjalności oferowane na kierunku:
- komunikacja promocyjna,
- negocjacje kryzysowe,
- doradztwo wizerunkowe i rzecznikostwo.
Dla kogo studia na kierunku komunikacja promocyjna i kryzysowa
Na kierunku sprawdzą się osoby komunikatywne, kontaktowe, o wysokiej kulturze osobistej, kreatywne, dobrze radzące sobie w sytuacjach stresowych.
Program kształcenia na kierunku komunikacja promocyjna i kryzysowa
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku komunikacja promocyjna i kryzysowa
Rekrutacja odbywa się w oparciu o wyniki maturalne z takich przedmiotów jak:
- język polski
- język obcy
- dowolny przedmiot.
Perspektywy pracy po kierunku komunikacja promocyjna i kryzysowa
Absolwenci kierunku Komunikacja promocyjna i kryzysowa podejmują pracę jako:
- rzecznicy prasowi firm i organizacji,
- rzecznicy funkcjonujący w strukturach władzy państwowej na różnych szczeblach: wojewódzkim, powiatowym, miejskim i gminnym,
- specjaliści od promocji w strukturach samorządowych,
- specjaliści od reklamy i promocji w agencjach reklamowych, agencjach public relations i działach promocji firm,
- negocjatorzy kryzysowi,
- menedżerowie programów kryzysowych,
- koordynatorzy działań kryzysowych w jednostkach organizacji różnego szczebla,
- pracownicy ośrodków interwencji kryzysowej,
- mediatorzy w sytuacjach kryzysowych,
- dziennikarze i specjaliści w działach reklamy mediów,
- specjaliści od planowania mediów w agencjach i działach promocji firm i organizacji,
- doradcy do spraw promocji.
Opinie o kierunku komunikacja promocyjna i kryzysowa
Firmy potrzebują specjalistów od promowania wizerunku, ale też promowania towarów i usług, idei, gdy mamy do czynienia z organizacjami o charakterze politycznym lub charytatywnym. Wymaga to myślenia strategicznego, ale i praktycznej umiejętności stworzenia, zaplanowania i poprowadzenia skutecznej kampanii promocyjnej, zgodnej z zasadami zintegrowanego marketingu gospodarczego lub politycznego oraz zasadami prawa, psychologii społecznej, komunikacji międzyludzkiej, a w globalnej gospodarce także komunikacji międzykulturowej.