Lingwistyka w biznesie
Lingwistyka w biznesie to kierunek realizowany we współpracy Wydziału Humanistycznego i Wydziału Nauk Ekonomicznych. Stanowi połączenie studiów filologicznych i ekonomicznych, co pozwala absolwentom powiązać wysokie kompetencje językowe z wiedzą z zakresu praktyki gospodarczej i wymiany międzynarodowej.
Studia mają więc charakter interdyscyplinarny, a ich absolwent będzie dysponował nie tylko doskonałą znajomością dwóch języków obcych (angielskiego oraz niemieckiego lub rosyjskiego), lecz także opanuje podstawową wiedzę ekonomiczną.
Dla kogo studia na kierunku lingwistyka w biznesie
Kandydaci na lingwistykę w biznesie powinni cechować się nie tylko świetnymi predyspozycjami do nauki języków, ale też zainteresowaniami biznesowo-finansowymi.
Program kształcenia na kierunku lingwistyka w biznesie
Kształcenie na kierunku oparte jest na modułach. Jego celem jest zapewnienie zarówno przygotowania filologicznego, jak i ekonomicznego.
Przewidziane w programie studiów moduły to:
- praktycznej nauki języka
- lingwistyczny
- kulturoznawczy
- biznesowy
- ogólnego przygotowania humanistyczno-społecznego.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku lingwistyka w biznesie
Punktowane przedmioty maturalne to geografia, historia, język obcy nowożytny, język polski, matematyka oraz wiedza o społeczeństwie. Należy wybrać trzy z nich.
Perspektywy pracy po kierunku lingwistyka w biznesie
Uzyskane w ramach tych studiów kompetencje pozwalają na rozpoczęcie działalności zawodowej w obszarach wymagających zaawansowanej znajomości języka angielskiego, niemieckiego lub rosyjskiego. Absolwenci mogą podjąć pracę w przedsiębiorstwach, instytucjach oraz jednostkach administracji publicznej zorientowanych na współpracę międzynarodową i kontakty zagraniczne.