Literatura popularna i kreacje światów gier
Literatura popularna i kreacje światów gier to studia polonistyczne będące odpowiedzią na rosnące na rynku zapotrzebowanie na specjalistów w zakresie tworzenia kultury popularnej. Student uczy się, jak można wykorzystywać teksty literatury do budowania scenariuszy różnych typów gier (planszowych, RPG itp.). Nabywa również umiejętności pracy w zespole oraz rozwiązywania problemów w trakcie wspólnego kreowania scenariusza gry.
Dodatkowo kompetencje zawodowe wzbogaca wybierając jedną z proponowanych na kierunku specjalności:
- broker informacji,
- pisanie kreatywne.
Są to studia I stopnia w trybie stacjonarnym.
Dla kogo studia na kierunku literatura popularna i kreacje światów gier
Jest to kierunek dla osób fascynujących się kulturą popularną, głównie grami, ale nie w kontekście programowania, a w ujęciu literackim związanym z kreowaniem światów gier.
Program kształcenia na kierunku literatura popularna i kreacje światów gier
W programie studiów znajdziemy takie przedmioty jak:
- język jako archiwum kultury
- język starożytny: łacina z elementami kultury antycznej
- historia kultury i literatury popularnej do XIX wieku
- mechanika gier
- literatura i gry
- teoria i genologia literatury popularnej
- struktura intrygi - teoria i praktyka
- techniki pisania scenariuszy / tekst literacki jako podstawa scenariuszopisania
- kognitywne przetwarzanie informacji
- dezinformacja w świecie współczesnym
- kreatywne pisanie reportażu literackiego
- warsztaty pisania prozy.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku literatura popularna i kreacje światów gier
Przedmioty maturalne brane pod uwagę w postępowaniu kwalifikacyjnym to:
- język polski,
- język obcy nowożytny.
Perspektywy pracy po kierunku literatura popularna i kreacje światów gier
Absolwent tego kierunku to specjalista, który zajadzie zatrudnienie w coraz dynamiczniej rozwijającym się przemyśle związanym z tworzeniem wszelkiego typu gier. Dysponując przygotowaniem w zakresie tworzenia tekstów oraz pozyskiwania i gromadzenia informacji jest również przygotowany do pracy w ośrodkach i centrach informacji, pracowniach bibliograficznych, wydawnictwach, archiwach, księgarniach, bibliotekach, firmach reklamowych i w infobrokerskiej obsłudze biznesu.