Nowe media w komunikacji
Nowe media w komunikacji to połączenie nauk społecznych, nowych technologii oraz sztuki użytkowej. Dają możliwość poznania i zrozumienia problematyki związanej z przemianami cyfrowymi, wyposażają w umiejętności pracy zespołowej.
Studenci mogą wybrać jedną z dwóch proponowanych na kierunku specjalności:
- komunikacja w mediach cyfrowych,
- nowe technologie w inteligentnych organizacjach.
Pierwsza z nich przygotowuje do prowadzenie skutecznej komunikacji przy wykorzystaniu mediów cyfrowych, w tym społecznościowych. Studenci nabywają wiedzę i umiejętności w zakresie tworzenia grafiki i materiałów video oraz ich skutecznego zastosowania w sieci.
Druga z oferowanych specjalności daje możliwość przygotowania do pozyskiwania danych i rozpoznawania dezinformacji w internecie. Studenci są również wyposażani w wiedzę z zakresu prowadzenia biznesu w internecie z wykorzystaniem najnowszych technologii, w tym dronów i wirtualnej rzeczywistości.
Dla kogo studia na kierunku nowe media w komunikacji
Studia na tym kierunku to propozycja dla absolwentów studiów I stopnia ukończonych na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna lub kierunku pokrewnym z dziedziny nauk społecznych i humanistycznych. To kierunek dla osób wiążących swoją przyszłość zawodową z branżami powiązanymi z nowymi mediami.
Program kształcenia na kierunku nowe media w komunikacji
W programie studiów znajdziemy takie przedmioty jak:
- socjologia internetu
- komunikacja interpersonalna i autoprezentacja
- wprowadzenie do pracy w studio radiowym i telewizyjnym
- podstawy statystyki
- prawo mediów
- teoria nowych mediów
- analiza zawartości mediów
- podstawy montażu
- podstawy dźwięku
- fotografia w nowych mediach
- kampanie w social media
- influencer marketing
- copywriting
- fake news we współczesnym świecie
- techniki e-sprzedaży
- sztuczna inteligencja i wirtualna rzeczywistość w komunikacji
- crowdfunding i monetyzacja internetu
- e - mediacje, negocjacje i arbitraż.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku nowe media w komunikacji
Rekrutacja na studia odbywa się w oparciu o rozmowę kwalifikacyjną z zakresu wiedzy o współczesnych mediach i nowych technologiach oraz ich praktycznym zastosowaniu w komunikacji społecznej.
Perspektywy pracy po kierunku nowe media w komunikacji
Absolwenci znajdą zatrudnienie w każdym sektorze wykorzystującym w procesie komunikacji aplikacje sieciowe, multimedia, programy graficzne i media społecznościowe.
Opinie o kierunku nowe media w komunikacji
Ten kierunek jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie kształceniem w zakresie nowoczesnych form komunikacji w internecie. Warto zaznaczyć, iż studia opierają się głównie na ćwiczeniach i projektach.