Public management
Studia na kierunku public management (w języku angielskim) dostarczają wiedzy teoretycznej i praktycznej, dotyczącej istoty i problemów funkcjonowania jednostek sektora publicznego, społecznego i non profit.
Studia te rozwijają kompetencje niezbędne do podjęcia pracy na stanowiskach specjalistycznych i kierowniczych w jednostkach administracji państwowej i samorządowej różnych szczebli, organizacjach pozarządowych, wszelkiego typu stowarzyszeniach i fundacjach mających na celu promocję edukacji czy kształtowanie wizerunku danego miasta lub regionu.
Studiowanie na kierunku sprzyja rozwojowi aktywnych postaw w sferze pracy indywidualnej i zespołowej, wspiera kreatywność i rozwija zdolność do konstruktywnego prezentowania własnych opinii.
Kierunek ten daje możliwość rozwijania kompetencji językowych, m.in. w zakresie fachowego słownictwa, co jest bardzo pożądane na rynku pracy. Studia są okazją do nawiązania ciekawych znajomości i pracy nad wspólnymi projektami ze studentami z wymiany międzynarodowej
Praktyki nie są obowiązkowe. Fakultatywne staże i praktyki organizowane są we współpracy z Akademickim Biurem Karier. Istnieje również możliwość odbycia staży zagranicznych w ramach programu ERASMUS+.
Dla kogo studia na kierunku public management
Program kształcenia na kierunku public management
Przykładowe przedmioty:
- Methods and Tools of Public Management,
- Accounting and Reporting in Public Finance Sector,
- Project Management in Public Administration,
- Official Statistics,
- IT Tools in Management,
- Public Administration in Poland and European Union.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku public management
Perspektywy pracy po kierunku public management
Absolwenci kierunku mogą znaleźć zatrudnienie jako:
- specjaliści i kierownicy w jednostkach administracji państwowej oraz samorządowej,
- specjaliści i kierownicy w organizacjach pozarządowych, stowarzyszeniach i fundacjach,
- specjaliści i kierownicy w międzynarodowych organizacjach sektora publicznego, społecznego i non-profit,
- specjaliści ds. marketingu, zarządzania wiedzą, organizacji wydarzeń.