Studia nad Chinami
Chiński smok podnosi głowę... Z roku na rok Państwo Środka staje się coraz bardziej istotne na międzynarodowej arenie politycznej i gospodarczej.
Studia nad Chinami pozwalają absolwentom uzyskać gruntowną wiedzę z zakresu problemów społecznych, kulturowych, politycznych i ekonomicznych regionu, jak również znajomości języka chińskiego i angielskiego.
Studia nad Chinami i kulturoznawstwo chińskie obecne są dzisiaj na każdym szanującym się uniwersytecie w państwach zachodnich. Od niedawna dostępne są także w Polsce.
Istotnym elementem procesu kształcenia jest nauka języka chińskiego w wymiarze 540 godzin.
Dla kogo studia na kierunku studia nad Chinami
Studia nad Chinami to propozycja dla osób interesujących się światem, innymi kulturami, językami oraz polityką. Na kierunku dobrze odnajdą się osoby skrupulatne i wytrwałe (cóż, w końcu trzeba opanować wszystkie chińskie znaki).
Program kształcenia na kierunku studia nad Chinami
W ramach studiów realizowany jest program nauczania, na który składają się trzy zasadnicze grupy przedmiotów:
- podstawowe (język chiński, historia Chin, wiedza o sztuce i literaturze Dalekiego Wschodu, kultura audiowizualna w obszarze Dalekiego Wschodu)
- specjalnościowe (cywilizacja konfucjańska, buddyzm, tradycyjne religie Azji Wschodniej, stosunki gospodarcze Dalekiego Wschodu, orientalizm)
- kursy fakultatywne (m.in. współczesne społeczeństwo chińskie, potencjał turystyczny Dalekiego Wschodu, relacje Chiny-Japonia, Tajwan - historia i polityka, chińskie kobiety - wczoraj i dziś, chińska myśl narodowa – teoria i praktyka, kultura kulinarna Dalekiego Wschodu, Tajwan – społeczeństwo i kultura, polityka zagraniczna ChRL czy Popular Culture in Modern and Contemporary China).
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku studia nad Chinami
Najwyżej punktowanym przedmiotem jest język angielski. Dodatkowe punkty można otrzymać za geografię, historię, matematykę oraz inne języki obce.
Perspektywy pracy po kierunku studia nad Chinami
Absolwenci studiów nad Chinami mogą znaleźć zatrudnienie między innymi w:
- administracji rządowej i lokalnych instytucjach samorządowych
- instytucjach aktywności kulturalnej
- mediach oraz agencjach badań rynkowych
- agencjach Public Relations
- stowarzyszeniach, fundacjach i organizacjach związanych z promowaniem kultury, biznesu, edukacji, komunikacji, turystyki, handlu.