Zrównoważony biznes i finanse
Studia na kierunku Zrównoważony biznes i finanse obejmują zagadnienia odpowiedzialnego zarządzania, społecznie odpowiedzialnego marketingu oraz zrównoważonych i odpowiedzialnych społecznie finansów wspieranych rachunkowością, w której oprócz wyników finansowych uwzględnia się także wyniki niefinansowe (oddziaływanie na społeczeństwo i środowisko naturalne).
Dla kogo studia na kierunku zrównoważony biznes i finanse
Studia na kierunku są dobrym wyborem dla przyszłych menedżerów wdrażających zasady zrównoważonego rozwoju. To kierunek dla kandydatów świadomych wyzwań środowiska naturalnego (kurczące się zasoby, ograniczenie bioróżnorodności, zanieczyszczenie środowiska i emisje gazów cieplarnianych) oraz problemów społecznych (nierówności społeczne, migracje).
Program kształcenia na kierunku zrównoważony biznes i finanse
W ramach kierunku realizowane są przedmioty z zarządzania, komunikacji marketingowej, finansów i rachunkowości, koncentrując się na bardzo współczesnych i ważnych zagadnieniach zrównoważonego rozwoju, społecznej odpowiedzialności biznesu, przywództwa, zarządzania relacjami z inwestorami i interesariuszami, raportowania niefinansowego (raportowania ESG, raportowania zrównoważonego rozwoju), strategii i modeli biznesowych, odpowiedzialnego inwestowania oraz zarządzania wartością w przedsiębiorstwie.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku zrównoważony biznes i finanse
W ramach postępowania kwalifikacyjnego możesz zgłosić wyniki z maksymalnie czterech przedmiotów w czterech kategoriach:
Kategoria I: matematyka albo fizyka
Kategoria II: fizyka, informatyka, geografia, historia, wiedza o społeczeństwie, ekonomia
Kategoria III: język obcy- angielski ,niemiecki, rosyjski, francuski, hiszpański, albo włoski
Kategoria IV: Inny język obcy- angielski lub niemiecki, rosyjski, francuski, hiszpański, włoski.
Ponadto kandydatów obowiązuje test z wiedzy ekonomicznej.
Perspektywy pracy po kierunku zrównoważony biznes i finanse
Absolwenci studiów mogą pracować w:
- korporacjach
- małych i średnich przedsiębiorstwach
- działach marketingu, strategii, księgowości czy nadzoru właścicielskiego, a także w komórkach zajmujących się corporate citizenship
- jednostkach administracji publicznej
- organizacjach pozarządowych.