Analityka i komunikacja w biznesie
Studia na interdyscyplinarnym kierunku Analityka i komunikacja w biznesie mają na celu wyposażyć słuchaczy w wiedzę z zakresu różnych dyscyplin naukowych, np. ekonomii czy socjologii oraz umiejętności związanych analizą zjawisk społeczno-gospodarczych.
Absolwent kierunku Analityka i komunikacja w biznesie posiada wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu: analizy ryzyka, analizy finansowej, analizy opinii publicznej, statystycznej obróbki danych czy też obsługi programów komputerowych w biznesie.
Umie diagnozować zachodzące w różnych kontekstach procesy komunikacyjne, a także potrafi konstruować efektywną politykę komunikacyjną w organizacjach różnego typu.
Studia trwają 6 semestrów i kończą się uzyskaniem tytułu zawodowego licencjata.
Dla kogo studia na kierunku analityka i komunikacja w biznesie
Kandydat na kierunek Analityka i komunikacja w biznesie powinien potrafić pracować w grupie, identyfikować i rozwiązywać problemy społeczne oraz gospodarcze. Powinien być kreatywny i przedsiębiorczy. Dodatkowo musi umieć myśleć analitycznie oraz być przewidujący.
Program kształcenia na kierunku analityka i komunikacja w biznesie
Wybrane przedmioty toku studiów:
- ekonomia społeczna
- podstawy prawa
- podstawy zarządzania
- podstawy socjologii
- zarządzanie zasobami ludzkimi
- techniki kreatywnego myślenia
- podstawy rachunkowości
- socjologia mediów
- metody wizualne
- problemy etyczne w biznesie
- makroekonomia
- psychologia społeczna
- mikroekonomia
- kultura i wielokulturowość w biznesie
- psychologia reklamy
- raportowanie i audyt społeczny
- raportowanie finansowe
- analiza rynków finansowych
- rachunkowość zarządcza
- metody badań jakościowych
- metody badań ilościowych
- finanse przedsiębiorstw
- metodologia w nauce
- komunikacja społeczna.
Dodatkowo obowiązują praktyki studenckie w wymiarze 24 tygodni.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku analityka i komunikacja w biznesie
Rekrutacja odbywa się w oparciu o wyniki uzyskane na maturze z języka obcego nowożytnego oraz przedmiotów wskazanych przez uczelnię. Kandydaci wybierają jeden przedmiot spośród:
- język polski
- matematyka
- WOS.
Warto zawsze sprawdzić szczegółowe wymogi kwalifikacyjne obowiązujące w danym roku.
Perspektywy pracy po kierunku analityka i komunikacja w biznesie
Po ukończeniu studiów absolwenci są przygotowani do pracy na stanowiskach:
- specjalisty analityka w sektorze publicznym i prywatnym
- konsultanta wspierającego szczeble kierownicze
- specjalisty w zakresie komunikacji (specjalista ds. komunikacji internetowej, dział PR, dział marketingu i reklamy, dział rozwoju).
Posiadana wiedza i umiejętności umożliwiają podjęcie pracy w wielu wolnych zawodach, m.in. w dziennikarstwie, przy organizacji kampaniach wyborczych, sektorze usług, doradztwie.
Opinie o kierunku analityka i komunikacja w biznesie
Trochę szerzej o Komunikacji w biznesie, a zwłaszcza od jej praktycznej strony, opowiedzą specjaliści w filmie poniżej.