E-commerce
Kto choć raz w życiu nie kupował ubrań/książek/elektroniki przez Internet? Handel w Internecie staje się dla wielu z nas coraz bardziej oczywisty, a E-commerce to unikatowy kierunek studiów, odpowiadający na potrzeby rynku w zakresie coraz handlu elektronicznego.
E-commerce to kierunek, który powstał w odpowiedzi na dynamicznie rozwijającą się branżę handlu internetowego. Kształci zarówno specjalistów, którzy będą prowadzić własne e-sklepy, jak i tych, którzy zajmą się strategią sprzedaży, marketingu czy logistyką w większych firmach. Daje wiedzę z zakresu prawa i finansów w e-commerce. Rozwija kompetencje interpersonalne i poszerza je o zagadnienia z zakresu psychologii biznesu. Zapoznaje z narzędziami do analizy i optymalizacji sprzedaży internetowej. Koncentruje się na najnowszych zagadnieniach w e-commerce, takich jak sztuczna inteligencja czy inkluzywność w biznesie. Dzięki zajęciom z wykładowcami-praktykami pozwala na naukę z wykorzystanie realnych case studies z branży.
Dla kogo studia na kierunku e-commerce
To kierunek dla osób z żyłką handlowca, lubiących negocjacje, ambitnych i zdyscyplinowanych, lubiących pracować zespołowo.
Program kształcenia na kierunku e-commerce
Kierunek E-commerce przekazuje wiedzę, jak założyć i prowadzić biznes internetowy. Podstawą w e-biznesie jest również specjalistyczny język biznesowy, który zapewniają zajęcia w języku angielskim i wykorzystanie doświadczeń zagranicznych wykładowców.
Nauczysz się, jak:
- budować markę e-commerce
- tworzyć strategie marketingowe i sprzedażowe
- zarządzać projektami i finansami przedsiębiorstw
- zakładać i rozwijać e-sklepy na najważniejszych platformach
- wdrażać techniki sprzedaży w e-commerce i analizować ich skuteczność
- projektować proces logistyczny
- dobierać odpowiednie formy i systemy płatności
- wykorzystywać sztuczną inteligencję w handlu internetowym
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku e-commerce
Szczegółowe zasady naboru na studia należy sprawdzać bezpośrednio na uczelni prowadzącej studia.
Perspektywy pracy po kierunku e-commerce
Absolwentów studiów E-commerce mogą zatrudnić:
- firmy związane z e-biznesem
- agencje reklamy i PR
- ośrodki badania opinii publicznej i rynku
- media tradycyjne i elektroniczne
- agencje interaktywne
- agencje public relations i reklamowe
- działy e-commerce dużych przedsiębiorstw
- przedsiębiorstwa prowadzące handel za pośrednictwem Internetu i narzędzi elektronicznych
- przedsiębiorstwa zajmujące się projektowaniem i wdrażaniem rozwiązań e-commerce.