Nowe media i e-biznes
Portale społecznościowe, grafika, copywriting i kreatywność. Studia na kierunku Nowe media i e-biznes umożliwiają pozyskanie wiedzy i umiejętności z zakresu praktyki działalności medialnej i biznesowej przy wykorzystaniu nowych technologii.
Program zajęć na kierunku Nowe media i e-biznes przewiduje wyposażenie absolwentów w wiedzę z zakresu socjologii, psychologii, komunikacji społecznej, nauk o mediach i kulturze, marketingu i zarządzania. Podbudowa teoretyczna oraz zajęcia praktyczne, kształtujące niezbędne umiejętności i kompetencje społeczne, pozwalają odnaleźć się na rynku pracy w obszarach promocji usług i towarów we współpracy z mediami (m.in. internetowymi). Ważnym celem proponowanych studiów jest też przygotowanie studentów do zatrudnienia lub samozatrudnienia w tzw. e-biznesie.
Oferowane specjalności:
- media i komunikowanie społeczne
- e-biznes.
Dla kogo studia na kierunku nowe media i e-biznes
To kierunek odpowiedni dla osób zainteresowanych tematyką komunikacji społecznej, nowych mediów, e-biznesu, grafiki, dziennikarstwa, reklamy. I dla tych, którzy już prowadzą swoje własne firmy i chcą rozwinąć swoją wiedzę na temat marketingu i mediów społecznościowych.
Program kształcenia na kierunku nowe media i e-biznes
Wybrane przedmioty na studiach z nowych mediów i e-biznesu to:
- psychologia reklamy
- marketing polityczny
- projektowanie graficzne
- social media marketing
- public Relations
- efektywny copywriting
- strategie i modele e-biznesu
- prawo e-biznesu
- psychologia zachowań konsumenckich
- e-dziennikarstwo.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku nowe media i e-biznes
Podczas rekrutacji liczy się wynik egzaminu maturalnego z jednego wybranego przedmiotu. Na liście do wyboru znalazły się: język polski, historia, wiedza o społeczeństwie, matematyka oraz język obcy.
Perspektywy pracy po kierunku nowe media i e-biznes
Absolwentów kierunku nowe media i e-biznes mogą zatrudnić:
- agencje marketingowe i kreatywne
- startupy
- firmy internetowe, zajmujące się sprzedażą w sieci
- biura prasowe
- organizacje zajmujące się promocją regionu.
Przykłady stanowisk pracy:
- manager/specjalista ds. e-marketingu
- konsultant e-biznesu
- manager/specjalista ds. mediów społecznościowych
- marketing manager
- kierownik projektu internetowego.