Kultury mediów
Kultury mediów to interdyscyplinarny kierunek koncentrujący się na studiach nad multimedialnością, współczesnymi procesami komunikacyjnymi i nowymi kompetencjami związanymi z mediami cyfrowymi i tzw. kulturą uczestnictwa.
Studia pozwalają zrozumieć przemiany kultury pod wpływem nowych technologii, ukazują trendy w rozwoju gatunków medialnych i komunikacji medialnej, dają podstawy warsztatu do pracy w mediach i przemyśle kreatywnym.
Proponowane specjalności:
- nowe media
na studiach drugiego stopnia:
- komunikacja medialna
- kultury wizualne: fotografia, film, media
- estetyka wizualności
- publicystyka nowomedialna
- widowiska kulturowe.
Dla kogo studia na kierunku kultury mediów
Kultury mediów to propozycja dla osób komunikatywnych, zainteresowanych nowoczesnymi technologiami wykorzystywanymi w komunikowaniu.
Kandydaci powinni być otwarci, wyróżniać się swobodą wypowiedzi, swobodnie poruszać się w obszarze tzw. nowych mediów.
Program kształcenia na kierunku kultury mediów
Przedmioty specjalnościowe pogrupowane są w bloki tematyczne:
- historia
- teoria
- multimedialność
- nowe kompetencje komunikacyjne.
Program studiów uwzględnia dostęp do nowych mediów i technologii komunikacyjnych, do najbardziej wartościowych i aktualnych badań naukowych i prac popularnonaukowych poświęconych tej tematyce oraz do warsztatów nowomedialnych.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku kultury mediów
Rekreacja odbywa się w oparciu o wyniki maturalne z:
- języka polskiego.
Perspektywy pracy po kierunku kultury mediów
Absolwenci Kultury mediów posiadają wiedzę, umiejętności i kompetencje do pracy:
- w przemyśle kreatywnym
- instytucjach kultury
- administracji
- nowych mediach
- agencjach interaktywnych
- agencjach artystycznych
- działach współpracy z mediami
- agencjach PR
- instytucje organizujące imprezy masowe
- działy kultury
- firmy doradztwa medialnego.
Opinie o kierunku kultury mediów
Więcej o kierunku: