Kultury mediów

Kultury mediów to interdyscyplinarny kierunek koncentrujący się na studiach nad multimedialnością, współczesnymi procesami komunikacyjnymi i nowymi kompetencjami związanymi z mediami cyfrowymi i tzw. kulturą uczestnictwa.

Kierunek Kultury mediów łączy elementy historii społecznej, politycznej i kulturowej, teorię kultury, mediów i komunikacji oraz sztuk wizualnych i praktykę kulturową z zakresu nowych mediów i komunikowania się za ich pośrednictwem oraz wiedzę o ścisłych związkach tej problematyki z technologią, tradycyjnymi sztukami i formami komunikowania, antropologią kultury, estetyką, sztuką słowa i widowiskami masowymi.

Studia pozwalają zrozumieć przemiany kultury pod wpływem nowych technologii, ukazują trendy w rozwoju gatunków medialnych i komunikacji medialnej, dają podstawy warsztatu do pracy w mediach i przemyśle kreatywnym.

Proponowane specjalności:

  • nowe media

na studiach drugiego stopnia:

  • komunikacja medialna
  • kultury wizualne: fotografia, film, media
  • estetyka wizualności
  • publicystyka nowomedialna
  • widowiska kulturowe.



Dla kogo studia na kierunku Kultury mediów

Kultury mediów to propozycja dla osób komunikatywnych, zainteresowanych nowoczesnymi technologiami wykorzystywanymi w komunikowaniu.

Kandydaci powinni być otwarci, wyróżniać się swobodą wypowiedzi, swobodnie poruszać się w obszarze tzw. nowych mediów.

Program kształcenia studentów na kierunku Kultury mediów

Przedmioty specjalnościowe pogrupowane są w bloki tematyczne:

  • historia
  • teoria
  • multimedialność
  • nowe kompetencje komunikacyjne.

Program studiów uwzględnia dostęp do nowych mediów i technologii komunikacyjnych, do najbardziej wartościowych i aktualnych badań naukowych i prac popularnonaukowych poświęconych tej tematyce oraz do warsztatów nowomedialnych.

Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunek Kultury mediów

Rekreacja odbywa się w oparciu o wyniki maturalne z:

  • języka polskiego.
Perspektywy pracy po kierunku Kultury mediów

Absolwenci Kultury mediów posiadają wiedzę, umiejętności i kompetencje do pracy:

  • w przemyśle kreatywnym
  • instytucjach kultury
  • administracji
  • nowych mediach
  • agencjach interaktywnych
  • agencjach artystycznych
  • działach współpracy z mediami
  • agencjach PR
  • instytucje organizujące imprezy masowe
  • działy kultury
  • firmy doradztwa medialnego.
Opinie o kierunku Kultury mediów

Więcej o kierunku:


Kierunki pokrewne do kierunku Kultury mediów
Jakie uczelnie oferują kierunek Kultury mediów
Total 1 item.
W których miastach można studiować Kultury mediów

Katowice

Katowice
Uczelnie: 17
Kierunki: 165
Komentarze (1)
  • MISHowiec

    Jestem studentem MISH (teraz ISM) i jednym z trzech kierunków, jakie wybrałem, są kultury mediów. Kierunek to tak naprawdę okrojone kulturoznawstwo. Jest po prostu mniej przedmiotów, zaś wiele z nich - bez koniecznego przygotowania (np. filozofia techniki; teksty opracowywane na zajęciach w pierwszym semestrze o silnie filozoficzno-filologicznej bazie). Wiele przedmiotów mami "fajną, nowoczesną" nazwą i opisem, a okazują się czymś bardzo klasycznym i opierającym się na analizie tekstów literackich (np. strategie autokreacji, teoria gier, kulturowe mity współczesności). ALE! Bardzo mi to odpowiada :) Jest to, moim zdaniem, świetne uzupełnienie takich kierunków jak filozofia, filologia lub socjologia. Wiele tekstów, które omawiałem na filozofii, prezentowanych jest z innej perspektywy i w szerszym ujęciu. Mając najpierw za sobą jeden rok filozofii, byłem już przygotowany na niektóre trudniejsze teksty (np. autorstwa prof. Gwoździa
    2/7/16