Marketing w przemyśle
Marketing w przemyśle to interdyscyplinarny kierunek, który łączy zagadnienia marketingowe z inżynierskimi. Porusza kwestie marketingowe w perspektywie przestrzeni zarówno rzeczywistej, jak i również wirtualnej.
Uwzględnia najnowsze technologie i rozwiązania zgodnie ze współczesnymi realiami rynku pracy. Studia te dają możliwość udziału w wymianach z innymi uczelniami, praktykach i stażach w ramach współpracy z kluczowymi przedsiębiorstwami oraz nabycia najważniejszych umiejętności praktycznych.
Dostępne specjalności to:
- inżynieria elektryczna i elektroniczna,
- żywność funkcjonalna,
- marketing wzornictwa przemysłowego.
Dla kogo studia na kierunku marketing w przemyśle
Marketing w przemyśle to kierunek wybierany najczęściej przez osoby otwarte, kontaktowe, cechujące się kreatywnością i pomysłowością. Spodoba się każdemu, kto czerpie przyjemność z pracy z innymi ludźmi, lubi budować nowe relacje, potrafi wymyślać nieszablonowe rozwiązania i nie boi się pracy w dynamicznym środowisku. Jest świetnym rozwiązaniem dla osób, które nie tylko fascynują się teorią marketingu, lecz również pragną nabyć kompetencje inżynierskie.
Program kształcenia na kierunku marketing w przemyśle
Program studiów na kierunku marketing w przemyśle zawiera przedmioty takie jak:
- myślenie krytyczne,
- ekonomia,
- podstawy marketingu,
- współczesne zarządzanie,
- technologie informatyczne,
- matematyka,
- zachowania nabywcze,
- kreatywna komunikacja marketingowa w przemyśle,
- grafika inżynierska,
- prawne i finansowe aspekty zarządzania,
- badania rynkowe i analiza danych,
- marketing zrównoważony,
- nowoczesne techniki wytwarzania w erze industry 5.0,
- projektowanie stron internetowych dla marketerów oraz e-commerce,
- zarządzanie zespołami,
- etyka biznesu,
- urządzenia elektroniczne.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku marketing w przemyśle
W ramach rekrutacji pod uwagę brane są dwa przedmioty obowiązkowe - matematyka i wybrany język obcy - oraz przedmioty dodatkowe: fizyka, chemia, geografia lub informatyka. Uznawane są również dyplomy zawodowe: technik ekonomista, technik reklamy i technik handlowiec. W przypadku posiadania tytułu laureata lub finalisty z danej olimpiady istnieje możliwość pominięcia postępowania kwalifikacyjnego.
Perspektywy pracy po kierunku marketing w przemyśle
Absolwent kierunku marketing w przemyśle znajdzie zatrudnienie jako:
- profesjonalny doradca,
- analityk rynku,
- menedżer marki lub produktu,
- specjalista do spraw marketingu lub sprzedaży,
- copywriter,
- content manager,
- PR-owiec,
- osoba odpowiedzialna za prowadzenie social mediów,
- menedżer do spraw kluczowych klientów.