Mediaworking
Kierunek studiów mediaworking ma na celu wykształcenie specjalistów, posługujących się technologiami internetowymi, potrafiących tworzyć interesującą treść i czynić ją widzialną, mających szereg kompetencji społecznych.
Mediaworking prócz wiedzy biznesowo-politologicznej i społeczno-kulturowej, oferuje każdemu pasjonującą przygodę z webvertisingiem, infobrokeringiem, czy social-mediami.
Kierunek mediaworking realizowany jest we współpracy w firmami wyznaczającymi trendy w obszarach marketingu i PRu sieciowego, zarządzania społecznościami wirtualnymi, pozycjonowania stron, liderami monitoringu i brokeringu informacyjnego.
W założeniu absolwent tego kierunku ma być wszechstronnym content-designerem, projektantem treści, wysoce pożądanym specjalistą w dziedzinie kreowania widzialnego przekazu w sieci.
Madeworking ma na celu wyposażyć absolwenta w takie umiejętności, jak: kompetencje sieciowe wsparte wiedzą z głównych obszarów humanistyki i nauk społecznych, umiejętności budowania baz danych, pozyskiwania strategicznych informacji, raportowania, kreowania i edycji materiałów reklamowych, preprodukci, postprodukcji,zarządzania contentem reklamowym. Student będzie znał podstawowe narzędzia reklamowe, Google Analitics, Google Adwords, pozycjonowania, tworzenia interesującego przekazu, pisania kreatywnego oraz zaznajomi się z najnowszymi trendami w marketingu i PR.
Specjalizacje do wyboru:
- social media manager
- marketing automation
- influencer management
Dla kogo studia na kierunku mediaworking
To studia dla osób kreatywnych, komunikatywnych, pomysłowych, zaradnych.
Przydatne w praktyce zawodowej będą kompetencje językowe, łatwość wypowiedzi, lekkie pióro, ale też predyspozycje analityczne i techniczne.
Swoboda poruszania w obszarze nowych mediów, mediów społecznościowych oraz otwartość na nowinki w tym zakresie będą na pewno pomocna podczas studiów i przyszłej pracy zawodowej.
Program kształcenia na kierunku mediaworking
W trakcie zajęć na kierunku mediaworking słuchacze zdobywają umiejętności w obszarach mediaplanningu, webvertisingu, infobrokeringu, bloggingu czy socialmediów. Prócz tego każdy student realizuje podstawę biznesowo-humanistyczną, dzięki której poznaje zarówno podstawy przedsiębiorczości, jak i kontekst społeczno-kulturowy, w którym będzie funkcjonował.
Studia mają praktyczny charakter. Przeważająca część wiedzy przekazywana jest w postaci aktywizujących form zajęć: warsztatów, ćwiczeń, spotkań z praktykami, projektów grupowych i indywidualnych.
Przykładowe przedmioty:
- komunikacja społeczna
- psychologia społeczna
- social media
- marketing i techniki sprzedaży
- podstawy pracy projektowej
- optymalizacja profili społecznościowych
- buzz marketing w internecie
- warsztat tworzenia kontentu
- kreowanie marki i wizerunku
- event marketing.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku mediaworking
Rekrutacja odbywa się na podstawie kolejności zgłoszeń.
Perspektywy pracy po kierunku mediaworking
Absolwenci mają szerokie możliwości zatrudnienia w agencjach reklamowych, PR-owych, interaktywnych, domach mediowych, ośrodkach badawczych.
Są przygotowani do pracy w charakterze:
- social media managera
- dziennikarza internetowego
- specjalisty ds. e-PR
- specjalisty ds. marketing automation
- specjalisty ds. wsparcia sprzedaży internetowej
- specjalisty ds. CRM
- blogera
- copywritera
- designera
- mediaplanera.
Opinie o kierunku mediaworking
Mediaworking to studia o charakterze praktycznym - 80% zajęć ma formę ćwiczeń, konwersatoriów, laboratoriów komputerowych, projektów, spotkań z praktykami.
O swojej zawodowej codzienności opowiada studentka kierunku mediaworking: