Public relations i zarządzanie informacją
Od agencji PR-owych po obsługę mediów społecznościowych! Kierunek public relations i zarządzanie informacją uczy kompetencji związanych z projektowaniem i realizacją kampanii public relations (komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej), budowania i podtrzymywania relacji z mediami, tworzenia różnorodnych tekstów medialnych, informacyjnych i wizerunkowych.
Studenci uczą się jak projektować i realizować kampanię public relations, rozwiązywać kryzysy wizerunkowe, skutecznie kreować wizerunek oraz nim zarządzać. Podczas zajęć warsztatowych poznają tajniki edycji i montażu materiałów audiowizualnych, fotoedycji, analizy danych, wizualizacji danych, storytellingu, brandingu, technik negocjacji.
Oferowane są dwie specjalności:
- zarządzanie wizerunkiem
- zarządzanie mediami społecznościowymi.
Dla kogo studia na kierunku public relations i zarządzanie informacją
To studia odpowiednie dla osób, które interesują się mediami, marketingiem oraz komunikacją społeczną. Dla ludzi, których pociągają media społecznościowe, a kreowanie wizerunku – intryguje.
Program kształcenia na kierunku public relations i zarządzanie informacją
Przykładowe przedmioty na kierunku to:
- psychologia społeczna
- kultura współczesna
- nauka o komunikowaniu
- komunikacja językowa
- krytyczna teoria Internetu
- logopedia medialna
- wystąpienia publiczne
- e-marketing
- myślenie projektowe
- polityczne public relations
- badania w public relations
- etyka public relations
- komunikowanie kryzysowe
- socjotechnika
- kreowanie wizerunku.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku public relations i zarządzanie informacją
Podczas rekrutacji punktowane są dwa przedmioty spośród:
- geografii
- historii
- języka obcego
- języka polskiego
- matematyki
- wiedzy o społeczeństwie.
Oprócz tego kandydatów obowiązuje sprawdzian predyspozycji obejmujący rozmowę kwalifikacyjną na temat motywacji do podjęcia studiów. Kryteria oceny dotyczą następujących aspektów:
- wiedza o teorii komunikacji społecznej
- kultura języka (umiejętność budowania spójnych wypowiedzi)
- zdolności interakcyjne (umiejętność nawiązania i utrzymania kontaktu interpersonalnego, także na poziomie komunikacji niewerbalnej)
- motywacja do podjęcia studiów i wykonywania w przyszłości zawodu specjalisty ds. public relations.
Perspektywy pracy po kierunku public relations i zarządzanie informacją
Absolwent kierunku public relations i zarządzanie informacją odnajdzie się na rynku pracy w różnorodnych funkcjach i branżach wymagających projektowania i prowadzenia sprawnych kampanii wizerunkowych, medialnych i komunikacyjnych, a w szczególności jako doradca wizerunkowy różnych podmiotów: organizacji, instytucji, przedsiębiorstw, doradca w zakresie komunikacji w firmach i w instytucjach, specjalista w zakresie kreowania wizerunku osób publicznych (polityków, sportowców, aktorów).
Zatrudnienie może znaleźć także jako pracownik agencji marketingowych, reklamowych, public relations, działów marketingowych i PR różnych organizacji i firm. Absolwent tego kierunku może być również trenerem kreowania wizerunku, skutecznej komunikacji i zarządzania social mediami, rzecznikiem prasowym organizacji, instytucji lub firm, organizatorem wydarzeń specjalnych czy copywriterem.