Tourism and hospitality
Kierunek Tourism&Hospitality obejmuje wiedzę z zakresu ekonomicznych, społecznych i środowiskowych uwarunkowań turystyki jako działalności człowieka i jako gałęzi gospodarki w skali lokalnej i globalnej. Studenci uczą się zarządzania destynacją turystyczną oraz przygotowywania kompleksowych produktów turystycznych uwzględniających walory kulturowe i przyrodnicze oraz możliwości gospodarcze danej lokalizacji, a także potrzeby i oczekiwania społeczności lokalnej.
Studia przygotowują profesjonalistów branży turystycznej, którzy rozumieją znaczenie zrównoważonych rozwiązań w przestrzennym, ekonomiczym i społecznym rozwoju turystyki.
Studia realizowane są na poziomie drugiego stopnia. Prowadzone są w języku angielskim, ale są bezpłatne.
Dla kogo studia na kierunku tourism and hospitality
Zaleca się, aby kandydaci znali język angielski na poziomie B1/B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy.
Program kształcenia na kierunku tourism and hospitality
Program studiów jest tak zaprojektowany, że w pierwszym roku studenci otrzymują wysoki poziom interdyscyplinarnej wiedzy związanej z turystyką i gościnnością (od infrastruktury i biznesu po zarządzanie i projektowanie produktów) oraz poznają metody badań społecznych i przestrzennych (min. GIS).
Drugi rok studiów jest poświęcony zrozumieniu zagrożeń i wyzwań związanych z rozwojem turystyki oraz tworzeniem produktów turystycznych i nabywaniem umiejętności potrzebnych we współczesnej karierze zawodowej.
Od drugiego semestru studiów zaczniesz przygotowywać pracę dyplomową pod okiem naszych pracowników naukowych. Studia obejmują także praktykę zwodową i wyjazd terenowy oraz udział w wykładach do wyboru z oferty uczelni.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku tourism and hospitality
Rekrutacja odbywa się na podstawie konkursu ocen na dyplomie.
Perspektywy pracy po kierunku tourism and hospitality
Miejsca zatrudnienia, przewidziane dla absolwentów kierunku, to:
- instytucje państwowe i samorządowe różnych szczebli (wydziały turystyki, DMO),
- biznes turystyczny (touroperatorzy, biura podróży, zarządzanie hotelami),
- organizacje pozarządowe działające w obszarze zrównoważonego rozwoju turystyki,
- instytucje kultury.