Rachunkowość i finanse biznesu
Rachunkowość i finanse biznesu to kierunek, który dzieli się na trzy specjalizacje:
- analityka usług finansowych
- finanse i rachunkowość przedsiębiorstw
- inwestycje kapitałowe i strategie finansowe przedsiębiorstwa.
Dla kogo studia na kierunku rachunkowość i finanse biznesu
Idealny kandydat na studia z rachunkowości i finansów biznesu powinien potrafić myśleć strategicznie i chcieć w przyszłości profesjonalnie zarządzać biznesem przez naprawdę duże B.
Program kształcenia na kierunku rachunkowość i finanse biznesu
Przykładowe przedmioty na kierunku to:
- analiza rynku usług finansowych
- zarządzanie produktem finansowym
- pakiety statystyczne w analizie rynków finansowych
- kreatywność i innowacje w pracy analityka rynku
- Financial Marketing
- prognozowanie procesów i zjawisk gospodarczych
- wielowymiarowa analiza rynków finansowych
- zarządzanie firmą doradczo-konsultingową
- Quantitative Methods in Financial Market Research
- koniunktura na rynkach finansowych.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku rachunkowość i finanse biznesu
Podczas rekrutacji na ten kierunek liczą się wyniki maturalne z języka obcego, matematyki oraz przedmiotu do wyboru (geografia, historia lub informatyka).
Perspektywy pracy po kierunku rachunkowość i finanse biznesu
W zależności od ukończonej specjalizacji, absolwentów rachunkowości i finansów biznesu mogą zatrudnić:
- biura maklerskie
- fundusze inwestycyjne
- fundusze emerytalne
- agencje ratingowe
- firmy doradcze i consultingowe
- przedsiębiorstwa finansowe z innych branż.
Opinie o kierunku rachunkowość i finanse biznesu
Ewelina Piszczorowicz (Customer Marketing Manager NIVEA Polska Sp. z o.o.)
Pracę magisterską na temat analizy usług na rynku bankowym pisałam z myślą podjęcia pracy w tym sektorze. Moja kariera rozwinęła się w innym kierunku – początkowo na rynku usług medycznych, a następnie w branży kosmetycznej. Bez względu na to, co aktualnie robiłam, umiejętności, które wówczas nabyłam procentowały na każdym etapie rozwoju zawodowego. Analiza, selekcja, właściwa interpretacja danych to podstawa praktycznie każdej decyzji menagera. Dlatego warto wybrać ARUF, bo niezależnie od branży uczy umiejętności podejmowania właściwych wyborów, dobrych decyzji i skutecznych rozwiązań, a to w biznesie jest kluczowe.
Maciej Sieczkowski (Dyrektor Oddziału ds. Korporacyjnych ING Bank Śląski)
Badania rynku doskonale rozwijają umiejętności analityczne, uczą kojarzyć fakty i wyciągać na ich podstawie właściwe wnioski. Pokazują też, jak w sposób wielowątkowy postrzegać dziejące się wokół nas zjawiska gospodarcze. Dzięki temu, iż są one prowadzone na organizmie żywym, jakim jest gospodarka, pozwalają lepiej zrozumieć rządzące nią mechanizmy. Taka praktyka to zdecydowanie najlepsze przygotowanie dla młodych ludzi przed rozpoczęciem ich kariery zawodowej.
Arkadiusz Pencarski (Roche Polska)
Istnieje popyt na rynku pracy na ludzi radzących sobie nie tylko w pojedynczej dziedzinie, ale także operujących pojęciami z pokrewnych obszarów. Specjalność Analityka Rynku Usług Finansowych może być lekarstwem na zarwane noce w życiu zawodowym do nadrabiania wiedzy, która powinna być przekazana na studiach. Jako konsultant ds. rezerw techniczno-ubezpieczeniowych i administrator baz danych wykorzystuję zdobytą wiedzę dotyczącą funkcjonowania rynków ubezpieczeniowych, metod ilościowych i jakościowych, finansów i rachunkowości oraz działania narzędzi informatycznych we wszystkich fazach projektu, od spotkań z klientem, analizy jego potrzeb i wymagań, projektowania rozwiązań po końcowe wdrożenie produktu. Klienci chcą być rozumiani, a nie da się ich zrozumieć bez operowania szerokim know-how z zakresu rynku usług finansowych, a w moim przypadku także rynku IT. Jeszcze jako student, pracując nad dużym projektem usług leasingowych w firmie Commercial Investment Trust w USA zrozumiałem, jak dużą rolę odgrywa praktyczna wiedza w osiąganiu sukcesu zawodowego.
Dawid Pawlak (Założyciel Centrum Języków Obcych ENGLISH & MORE)
Dobry pomysł, kapitał oraz interesująca strona to nie wszystko… Najważniejsze by wykorzystać swoje umiejętności. Dzisiaj coraz młodsi zakładają firmy. Przewagę mają ci, którzy znają się na analizach. Na początek nie muszą to być wymyślne metody. Zaczyna się od prostej analizy własnych możliwości, na co nas stać, jak szeroko możemy iść… Następnie analiza konkurencji, poznaj produkt – to co na rynku oferowane potraktuj jako produkt podstawowy i go poszerz. Sprawdź ceny i porównaj do swoich cen, analizuj lokalizację pod względem potencjału rynku oraz gęstości i jakości konkurencji. Testuj materiały reklamowe, porównuj je do materiałów konkurencji. Na sam koniec, badaj jakość (swoją i konkurencji) oraz satysfakcję klienta… Od tego właśnie zaczęliśmy zakładając Centrum Języków Obcych ENGLISH & MORE. Staramy się pracować w myśl: zastanów się co, potem to zrób, zbadaj efekt, ulepsz. Polecam studia z analizy rynku usług finansowych!