Analiza i kreowanie trendów
Analiza i kreowanie trendów to nowy, interdyscyplinarny i innowacyjny kierunek studiów, łączący wiedzę i umiejętności z zakresu filozofii, ekonomii, informatologii i socjologii.
Słuchacz kierunku Analiza i kreowanie trendów będzie potrafił trafnie diagnozować długoterminowe zjawiska w trendach oraz odpowiednio tłumaczyć te informacje.
W kształceniu kładzie się nacisk na: umiejętności indywidualnego i zespołowego działania, sprawnej komunikacji, znajomość technik kreatywnego myślenia, działania projektowego, gromadzenia oraz nowoczesnego zarządzania informacjami, analizy ekonomicznej, zachowań rynkowych, marketingu, metod i technik badań społecznych, designu społecznego, teorii i technik innowacji.
Program kształcenia przewiduje zajęcia praktyczne, w tym warsztaty, ćwiczenia i praktyki zawodowe.
Dla kogo studia na kierunku analiza i kreowanie trendów
Studia na kierunku Analiza i kreowanie trendów wymagają aby kandydat był osobą wszechstronną, odnajdującą się zarówno w dziedzinach humanistycznych, jak i ścisłych. Kandydat powinien posiadać umiejętność pracy w grupie, ale też i podejmowania samodzielnych decyzji.
Program kształcenia na kierunku analiza i kreowanie trendów
Program studiów na kierunku Analiza i kreowanie trendów obejmuje m.in. takie przedmioty:
- informatologia
- logika praktyczna
- socjologia
- ekonomia
- antropologia potrzeb
- analiza zjawisk i form kultury
- podstawy prognozowania zjawisk rynkowych
- socjologia konsumpcji
- kreowanie rynku
- data science
- kultura masowa
- metody ilościowe badań społecznych
- projektowanie usług
- praktyczna analiza trendów
- trendy w sztuce współczesnej
- zarządzanie marką społeczeństwo informacyjne
- multimedialność kanonów piękna i resemiotyzacja atrakcyjności
- wymiana dóbr i idei w internecie
- prototypowanie.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku analiza i kreowanie trendów
Kandydaci na Analizę i kreowanie trendów przyjmowani są na podstawie konkursu sumy punktów uzyskanych na świadectwie dojrzałości z trzech przedmiotów pośród:
- język polski
- język obcy nowożytny
- geografia
- historia
- matematyka
- WOS.
Warto zawsze sprawdzić szczegółowe wymogi kwalifikacyjne obowiązujące w danym roku.
Perspektywy pracy po kierunku analiza i kreowanie trendów
Absolwent kierunku Analiza i kreowanie trendów będzie mógł prowadzić samodzielną dzialalność gospodarczą w zakresie realizacji innowacyjnych projektów (usług lub produktów), znajdzie zatrudnienie w innowacyjnych firmach produkcyjnych i usługowych, firmach lub zespołach zajmujących się tworzeniem nowoczesnych rozwiązań, usług, produktów, a także trendwatchingiem i trendsettingiem.
Absolwent może pracować także w mediach, instytucjach finansowych, konsultingu, doradztwie, instytucjach kultury i sztuki, administracji publicznej, public relations, marketingu, w instytucjach humanitarnych, stowarzyszeniach, fundacjach i instytucjach międzynarodowych.
Opinie o kierunku analiza i kreowanie trendów
Jak media społecznościowe wpływają na wszystkie strefy życia człowieka oraz jak odpowiednio wykorzystać tę wiedzę w swojej przyszłej pracy? Przeczytajcie: