Jakiego kierunku studiów szukasz?

Marketing cyfrowy

Reklama dźwignią handlu! - niby banał, jednakże to hasło idealnie opisuje zmieniający się świat, w którym coraz więcej osób wykorzystuje internet w życiu codziennym, zawodowym oraz do pogłębiania swoich pasji.

Odpowiedzią na zmieniający się rynek jest innowacyjny kierunek Marketing cyfrowy, który kształci specjalistów w zakresie tworzenia stron i sklepów internetowych, strategii e-marketingowych, tworzenia grafik i obrazowania wideo. Podczas zajęć studenci zaznajamiają się również z wiedzą, jak korzystać z mediów społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram aby skutecznie wypromować produkt bądź usługę, ale także jak dotrzeć do idealnego klienta.

Marketing cyfrowy kierowany jest do osób prowadzących własne firmy - małe, specjalistyczne ale też i do chcących pracować dla dużych korporacji. Wiedza wyniesiona ze studiów pomoże właścicielom biznesów i ich pracownikom wyjść z zapaści finansowej, efektywnie zwiększyć sprzedaż oraz stworzyć niezachwiany biznes on-line, który będzie można sukcesywnie rozszerzać.

Absolwent tego kierunku będzie miał wiedzę na temat tworzenia i zarządzania kampaniami marketingowymi, jak je wdrażać oraz monitorować i analizować.

Dla kogo studia na kierunku marketing cyfrowy

Studia na kierunku marketing cyfrowy są idealne dla osób planujących połączyć pracę przy komputerze z pomaganiem innym w rozwijaniu ich biznesów. Niezbędne w tej pracy są cechy takie jak kreatywność, umiejętność nieszablonowego myślenia, analityczny umysł, ale także znajomość ludzkich pragnień, oczekiwań.

Program kształcenia na kierunku marketing cyfrowy

Program studiów obejmuje m.in. takie przedmioty:

  • kanały mediów cyfrowych
  • marketing afiliacyjny
  • e-business
  • reklama i PR w mediach cyfrowych
  • monitorowanie i analiza efektywności marketingowej
  • marketing treści
  • marketing mobilny
  • zarządzanie relacjami z klientem
  • wprowadzenie do marketingu cyfrowego
  • media społecznościowe w biznesie
  • e-commerce B2C
  • sprzedaż wielokanałowa
  • marketing internetowy
  • optymalizacja wyszukiwarek
  • projektowanie firmowych witryn internetowych

Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku marketing cyfrowy

W niepublicznych szkołach wyższych o przyjęciu na studia decyduje przeważnie kolejność zgłoszeń.

Zawsze wcześniej należy sprawdzić szczegółowe wymogi kwalifikacyjne w serwisach rekrutacyjnych uczelni.

Perspektywy pracy po kierunku marketing cyfrowy

Studia przygotowują absolwentów posiadających kompetencje do podjęcia pracy w:

  • Agencjach reklamowych i marketingowych
  • Agencjach interaktywnych
  • Firmach z sektora nowych technologii
  • Firmach doradczych ds. problematyki marketingu cyfrowego
  • Działach marketingu
  • Firmach konsultingowych

oraz specjalistów posiadających kompetencje do podjęcia pracy w charakterze:

  • Specjalisty ds. mediów społecznościowych
  • Projektanta zawartości
  • Specjalisty PR
  • Menadżera marketingu cyfrowego
  • Menadżera projektów web
  • Specjalisty ds. marketingu partnerskiego

Po ukończeniu studiów można również rozpocząć swoją własną działalność gospodarczą.

Opinie o kierunku marketing cyfrowy

Studia licencjackie na kierunku marketing cyfrowy to idealny wybór dla lubiących pracę w wirtualnym świecie. Wraz z tą dynamicznie rozwijająca się gałęzią marketingu i reklamy wzrasta zapotrzebowanie na nowych specjalistów, dzięki czemu wynagrodzenie za świadczone usługi sukcesywnie wzrasta.

Doświadczeni i renomowani eksperci mogą liczyć nawet na kilkunastotysięczne miesięczne wynagrodzenie.

Kierunki pokrewne do kierunku marketing cyfrowy

Jakie uczelnie oferują kierunek marketing cyfrowy

W których miastach można studiować kierunek marketing cyfrowy

Komentarze (2)

po studiach
okej to może trochę zejdzmy na ziemię. Teoretycznie taki kierunek sie tworzy po to by na papierze było pokrycie zapotrzebowanie, które "zgłasza" rynek. W rzeczywistości nikt nie daje pracy po skończeniu takiego kierunku, mało tego nawet jak już macie doświadczenie w 1 czy 2 firmach i jesteście w trakcie takich studiów to nie ma co liczyć na owocne rozmowy rekrutacyjne. Teraz w marketingu liczy sie tylko KPI, wysokie wyniki, performance i skuteczne płatne reklamy i dowody na to. Jak tego nie pokażesz to możesz samemu dla siebie klikać Fejsa i pisać na grupach, w komentarzach że Ty (jak inne 100 osób) też możesz komuś zrobić sociale.... studia wyższe nie wiele zmieniają w życiu a napewno mocno trącą po kieszeniach i czasie
29.11.2023
14.09.2023
Lisa
Jeśli chodzi o kierunek "Marketing Cyfrowy' to w 100% polecam. Jeśli interesujecie się mediami społecznościowymi oraz marketingiem w internecie i chcielibyście się rozwijać w tym kierunku to koniecznie powinniście pójść na ten kierunek. Na zajęciach np. z reklamy i sponsoringu nagrywaliśmy reklamę do której oczywiście przez cały semestr się przygotowywaliśmy. Super jest zdobywać na studiach takie praktyczne doświadczenie. Na WSZiB panuje świetna atmosfera oraz tak jak wcześniej wspomniałam głównym celem wykładowców jest praktyczne podejście do przedmiotów:)

Zobacz również

Jakie studia wybrać, aby nie żałować?
Jakie studia wybrać, aby nie żałować?
Na jakie iść studia, aby dostać pracę?
Na jakie iść studia, aby dostać pracę?
Po jakich studiach znajdziesz pracę?
Po jakich studiach znajdziesz pracę?
Zarządzanie w Bydgoszczy
Zarządzanie w Bydgoszczy
Zarządzanie w Krakowie
Zarządzanie w Krakowie
Zarządzanie w Olsztynie
Zarządzanie w Olsztynie
Zarządzanie w Opolu
Zarządzanie w Opolu
Zarządzanie w Radomiu
Zarządzanie w Radomiu
Zarządzanie w Rzeszowie
Zarządzanie w Rzeszowie
Zarządzanie w Toruniu
Zarządzanie w Toruniu
Zarządzanie w Zielonej Górze
Zarządzanie w Zielonej Górze
​Zarządzanie w Białymstoku
​Zarządzanie w Białymstoku
​Zarządzanie w Gdańsku
​Zarządzanie w Gdańsku
​Zarządzanie w Gdyni
​Zarządzanie w Gdyni
​Zarządzanie w Katowicach
​Zarządzanie w Katowicach
​Zarządzanie w Kielcach
​Zarządzanie w Kielcach
​Zarządzanie w Koszalinie
​Zarządzanie w Koszalinie
​Zarządzanie w Lublinie
​Zarządzanie w Lublinie
​Zarządzanie w Poznaniu
​Zarządzanie w Poznaniu
​Zarządzanie w Szczecinie
​Zarządzanie w Szczecinie
​Zarządzanie w Warszawie
​Zarządzanie w Warszawie
​Zarządzanie w Łodzi
​Zarządzanie w Łodzi
​Zarządzanie we Wrocławiu
​Zarządzanie we Wrocławiu