Marketing cyfrowy
Reklama dźwignią handlu! - niby banał, jednakże to hasło idealnie opisuje zmieniający się świat, w którym coraz więcej osób wykorzystuje internet w życiu codziennym, zawodowym oraz do pogłębiania swoich pasji.
Odpowiedzią na zmieniający się rynek jest innowacyjny kierunek Marketing cyfrowy, który kształci specjalistów w zakresie tworzenia stron i sklepów internetowych, strategii e-marketingowych, tworzenia grafik i obrazowania wideo. Podczas zajęć studenci zaznajamiają się również z wiedzą, jak korzystać z mediów społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram aby skutecznie wypromować produkt bądź usługę, ale także jak dotrzeć do idealnego klienta.
Marketing cyfrowy kierowany jest do osób prowadzących własne firmy - małe, specjalistyczne ale też i do chcących pracować dla dużych korporacji. Wiedza wyniesiona ze studiów pomoże właścicielom biznesów i ich pracownikom wyjść z zapaści finansowej, efektywnie zwiększyć sprzedaż oraz stworzyć niezachwiany biznes on-line, który będzie można sukcesywnie rozszerzać.
Absolwent tego kierunku będzie miał wiedzę na temat tworzenia i zarządzania kampaniami marketingowymi, jak je wdrażać oraz monitorować i analizować.
Dla kogo studia na kierunku marketing cyfrowy
Studia na kierunku marketing cyfrowy są idealne dla osób planujących połączyć pracę przy komputerze z pomaganiem innym w rozwijaniu ich biznesów. Niezbędne w tej pracy są cechy takie jak kreatywność, umiejętność nieszablonowego myślenia, analityczny umysł, ale także znajomość ludzkich pragnień, oczekiwań.
Program kształcenia na kierunku marketing cyfrowy
Program studiów obejmuje m.in. takie przedmioty:
- kanały mediów cyfrowych
- marketing afiliacyjny
- e-business
- reklama i PR w mediach cyfrowych
- monitorowanie i analiza efektywności marketingowej
- marketing treści
- marketing mobilny
- zarządzanie relacjami z klientem
- wprowadzenie do marketingu cyfrowego
- media społecznościowe w biznesie
- e-commerce B2C
- sprzedaż wielokanałowa
- marketing internetowy
- optymalizacja wyszukiwarek
- projektowanie firmowych witryn internetowych
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku marketing cyfrowy
W niepublicznych szkołach wyższych o przyjęciu na studia decyduje przeważnie kolejność zgłoszeń.
Zawsze wcześniej należy sprawdzić szczegółowe wymogi kwalifikacyjne w serwisach rekrutacyjnych uczelni.
Perspektywy pracy po kierunku marketing cyfrowy
Studia przygotowują absolwentów posiadających kompetencje do podjęcia pracy w:
- Agencjach reklamowych i marketingowych
- Agencjach interaktywnych
- Firmach z sektora nowych technologii
- Firmach doradczych ds. problematyki marketingu cyfrowego
- Działach marketingu
- Firmach konsultingowych
oraz specjalistów posiadających kompetencje do podjęcia pracy w charakterze:
- Specjalisty ds. mediów społecznościowych
- Projektanta zawartości
- Specjalisty PR
- Menadżera marketingu cyfrowego
- Menadżera projektów web
- Specjalisty ds. marketingu partnerskiego
Po ukończeniu studiów można również rozpocząć swoją własną działalność gospodarczą.
Opinie o kierunku marketing cyfrowy
Studia licencjackie na kierunku marketing cyfrowy to idealny wybór dla lubiących pracę w wirtualnym świecie. Wraz z tą dynamicznie rozwijająca się gałęzią marketingu i reklamy wzrasta zapotrzebowanie na nowych specjalistów, dzięki czemu wynagrodzenie za świadczone usługi sukcesywnie wzrasta.
Doświadczeni i renomowani eksperci mogą liczyć nawet na kilkunastotysięczne miesięczne wynagrodzenie.