Zarządzanie sferą publiczną
Studia na kierunku Zarządzanie sferą publiczną dostarczają wiedzy w zakresie kreowania, wdrażania i upowszechniania rozwiązań w sferze publicznej oraz biznesowej. Wyposażają studenta w umiejętności w zakresie nowoczesnej komunikacji marketingowej, kształtowania wizerunku instytucji i zarządzania nim, a także współpracy z mediami. Studenci poznają techniki promocji oraz stosowania narzędzi public relations.
Dla kogo studia na kierunku zarządzanie sferą publiczną
Studia na tym kierunku to propozycja dla osób kreatywnych, pragnących aktywnie wpływać na rzeczywistość.
Program kształcenia na kierunku zarządzanie sferą publiczną
W programie studiów znajdziemy takie przedmioty jak:
- sztuka wystąpień publicznych
- procesy globalizacyjne
- psychologia społeczna
- wstęp do nauki o polityce i administracji
- komunikowanie instytucji publicznych
- społeczne uwarunkowania innowacyjności
- podstawy organizacji i zarządzania
- komunikacja międzykulturowa
- public relations
- zarządzanie strategiczne
- organizacje pozarządowe i aktywność obywatelska
- samorząd terytorialny
- marketing i reklama
- polityka miejska
- zarządzanie instytucją publiczną
- socjotechnika życia publicznego
- kultura i sztuka wobec społeczeństwa informacyjnego
- ruchy społeczne
- instytucje i procedury decyzyjne w Unii Europejskiej
- zewnętrzne źródła pozyskiwania środków finansowych
- zarządzanie innowacyjnym projektem.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku zarządzanie sferą publiczną
O przyjęciu decyduje w pierwszej kolejności ocena na dyplomie ukończenia studiów wyższych, w drugiej zaś średnia ocen z toku studiów potwierdzona przez dziekanat macierzystej uczelni.
Perspektywy pracy po kierunku zarządzanie sferą publiczną
Absolwent tego kierunku znajdzie zatrudnienie w instytucjach publicznych, jednostkach samorządowych, agencjach marketingowych, agencjach rozwoju regionalnego, agencjach reklamy i public relations oraz biznesie.