Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
uczelnia publiczna, 87-100 Toruń, ul. Gagarina 11, (+56) 611 40 10, kandydat@umk.plRekrutacja - Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Etapy rekrutacji na UMK
- Zapoznaj się z ofertą kierunków studiów oraz zasadami rekrutacji.
- Zarejestruj się w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK).
- Uzupełnij wszystkie dane osobowe (zakładki: adres, wykształcenie oraz inne).
- Uzupełnij dane dotyczące szkoły średniej i, po otrzymaniu świadectwa dojrzałości, numer świadectwa i nazwę jednostki wydającej świadectwo (Okręgowa Komisja Egzaminacyjna - do wyboru z listy).
- Wybierz przedmioty i poziom egzaminów maturalnych, które uprawniają Cię do ubiegania się o przyjęcie na wybrane kierunki studiów UMK. Jeżeli nie znasz jeszcze wyników matury, zaznacz tylko przedmioty oraz ich poziomy.
- Jeśli w trakcie matury wyraziłeś zgodę na pobranie wyników Twojej matury z Krajowego Rejestru Matur (KReM), Uczelniana Komisja Rekrutacyjna pobierze właściwe wyniki z KReM. Wówczas sprawdź, czy wyniki są naniesione poprawnie. Pozostałe osoby same wprowadzają wyniki matury do IRK.
- Po otrzymaniu świadectwa dojrzałości przedmioty i poziom egzaminów maturalnych wybranych podczas rejestracji na studia będzie można zmienić.
- Wybierz dowolną liczbę kierunków studiów (spośród wszystkich kierunków oferowanych przez UMK) i ustal priorytety. Pamiętaj, że najważniejszy dla Ciebie kierunek musi być na pozycji nr 1.
- Wpłać wyliczoną przez IRK opłatę rekrutacyjną na wskazany przez system indywidualny numer konta. Liczy się data dokonania przelewu. Informacja o zaksięgowaniu przelewu pojawi się w IRK po 2-3 dniach. Jeżeli wnosisz opłatę tylko za część wybranych kierunków studiów, ustal priorytety w zakładce "Płatności".
- Aby być uwzględnionym w procesie rekrutacji należy mieć uzupełnione dane, wprowadzony wynik matury, zaznaczone kierunki studiów i wniesioną opłatę rekrutacyjną w wyznaczonym terminie. Tylko taka rejestracja jest poprawna!
- Zdjęcie w formie elektronicznej powinno być zamieszczone w systemie IRK przed złożeniem dokumentów w Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej (zdjęcie będzie umieszczone w formularzu podania o przyjęcie na studia; nie musi być zamieszczone do dnia zamknięcia rejestracji elektronicznej). Zdjęcie otrzyma status „oczekujące na akceptację”. Będzie akceptowane we wrześniu, przed wydrukowaniem legitymacji.
- Kandydaci na kierunki artystyczne muszą przystąpić do egzaminów wstępnych, kandydaci na teologię (specjalność kapłańska) - do rozmowy kwalifikacyjnej (w okresie epidemii UMK może zrezygnować z przeprowadzania egzaminów).
- Kandydaci, którzy są laureatami lub finalistami olimpiad stopnia centralnego lub laureatami konkursów ogólnopolskich muszą dostarczyć zaświadczenie o tytule laureata/finalisty do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej do ostatniego dnia rejestracji (uprawnienia kandydatów - pkt 7).
- Kandydaci, którzy posiadają osiągnięcia sportowe muszą dostarczyć zaświadczenie o osiągnięciach sportowych do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej do ostatniego dnia rejestracji (uprawnienia kandydatów - pkt 7).
- Po ogłoszeniu wyników rekrutacji sprawdź w IRK komunikat w sprawie zakwalifikowania na studia.
- Jeśli na Twoim koncie w IRK wyświetli się informacja „zakwalifikowany na studia” dostarcz w wyznaczonym terminie lub wyślij pocztą komplet dokumentów do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej (87-100 Toruń, ul. Gagarina 11). W związku z sytuacją epidemiczną w Polsce, Uczelniana Komisja Rekrutacyjna przyjmuje dokumenty przesłane tylko drogą korespondencyjną (poczta, kurier).
- Kompletne dokumenty (podpisane przez kandydata) może również złożyć inna osoba. Do złożenia dokumentów nie jest potrzebne upoważnienie. W przypadku, gdy osoba ta miałaby podpisać podanie lub dokonać innych czynności prawnych związanych z rekrutacją, musi posiadać pisemne upoważnienie wystawione przez kandydata i poświadczone notarialnie.
- Liczy się data dostarczenia dokumentów do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej, a nie data nadania!
Studiuj na UMK w Toruniu
Rekrutacja na studia 2025/2026
Informacje ogólne na temat naboru kandydatów
Zasady naboru na studia od strony formalnej zasadniczo są podobne we wszystkich placówkach. Szkoły wyższe rekrutują poprzez elektroniczny system internetowy (ERK - Elektroniczna Rejestracja Kandydatów, IRK - Internetowa Rejestracja Kandydatów). Pierwszym krokiem jest rejestracja kandydata, czyli założenie konta w specjalnym systemie internetowej rekrutacji na stronie www uczelni. Uzupełniając dane adresowe należy bezbłędnie podać PESEL, który zazwyczaj staje się loginem. Następnie kandydat wybiera interesujący go kierunek (może być więcej niż jeden), dokonuje opłaty rekrutacyjnej, wprowadza do systemu wyniki uzyskane na maturze.
Wynik rekrutacji będzie dostępny w systemie on-line. Po zalogowaniu się poznasz informacje o uzyskanych punktach (PROGI PUNKTOWE NA STUDIA), przyjęciu lub nie na studia. Jeżeli zostaniesz zakwalifikowany, zwykle w ciągu 7 dni należy dostarczyć na uczelnię komplet wymaganych dokumentów: świadectwo maturalne, zdjęcia, podpisany formularz internetowy, dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej, kserokopia dowodu osobistego, orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do studiowania na wybranym kierunku.
W przypadku większości uczelni niepublicznych fakt rejestracji kandydata poprzez system internetowy jest równoznaczny z przyjęciem na studia. Przypieczętowaniem tego procesu jest podpisanie umowy o naukę, która w prywatnych szkołach wyższych jest odpłatna.