Kulturoznawstwo międzynarodowe
Propozycja zarówno dla fanów fińskiego metalu, jak i węgierskiego kina moralnego niepokoju! Kulturoznawstwo międzynarodowe to interdyscyplinarne studia humanistyczne oferujące wszechstronne wykształcenie oraz kształtowanie praktycznych umiejętności w obszarze zagadnień związanych z kulturą w przestrzeni międzynarodowej.
Studenci kulturoznawstwa międzynarodowego uczą się historii kultury i sztuki, krytyki kultury oraz zagadnień związanych z kulturą współczesną ze szczególnym uwzględnieniem kultury audiowizualnej. Dodatkowo otrzymują dwa lektoraty języków obcych (język angielski i drugi język do wyboru), translatoria (praktyczne warsztaty tłumaczenia) i przynajmniej 3 konwersatoria w języku angielskim.
Dla kogo studia na kierunku kulturoznawstwo międzynarodowe
To kierunek dla prawdziwych humanistów o szerokich zainteresowaniach kulturowych.
Program kształcenia na kierunku kulturoznawstwo międzynarodowe
Przykładowe przedmioty na kierunku to:
- regiony kulturowe świata
- historia sztuki Dalekiego Wschodu
- religie świata
- współczesna literatura światowa
- główne tendencje w dziejach sztuki
- zagadnienia wielokulturowości
- dzieje obyczajów
- socjologia kultury
- metodologia badań kulturoznawczych
- antropologia kultury popularnej
- dzieje kultury
- edukacja antydyskryminacyjna
- translatorium kulturoznawcze
- promocja i ochrona dziedzictwa kulturowego
- współczesne koncepcje estetyczne
- komunikacja międzykulturowa
- język a kultura.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku kulturoznawstwo międzynarodowe
Podczas rekrutacji uwzględniane są dwa przedmioty spośród języków obcych, geografii, historii, matematyki oraz WOS-u.
Perspektywy pracy po kierunku kulturoznawstwo międzynarodowe
Absolwent kulturoznawstwa międzynarodowego może podejmować pracę w szerokim spektrum instytucji od urzędów i organizacji pozarządowych zajmujących się m.in. sprawami imigrantów czy organizowaniem życia kulturalnego i obywatelskiego, poprzez instytucje kultury (muzea, galerie), ministerstwa, ambasady, konsulaty, po przedsiębiorstwa działające w środowisku wielokulturowym – wszędzie tam, gdzie niezbędna jest znajomość zróżnicowanych kodów kulturowych.