Technologie cyfrowe w animacji kultury
Technologie cyfrowe w animacji kultury to kierunek łączący praktyczne umiejętności dotyczące technologii cyfrowych z refleksją nad współczesną kulturą. Studia na tym kierunku pozwalają na zdobycie szerokich kompetencji praktycznych w obsłudze nowych mediów i cyfrowych narzędzi do animowania obiektów, wydarzeń i innych imprez w obszarze kultury (zwłaszcza kultury cyfrowej).
Studenci kierunku nabywają umiejętności:
- tworzenia multimediów i grafiki komputerowej 2D i 3D
- modelowania 3D i animacji komputerowej
- tworzenia stron internetowych i administrowania nimi
- tworzenia cyfrowych, multimedialnych narracji i tekstów dla portali internetowych
- zdobywania i przetwarzania informacji za pomocą cyfrowych narzędzi
- wizualizowania danych i treści kulturowych
- promowania wydarzeń kulturalnych za pomocą nowych mediów.
Dla kogo studia na kierunku technologie cyfrowe w animacji kultury
To studia dla nowoczesnych humanistów, chcących połączyć zainteresowanie tradycyjnymi obszarami kultury z możliwościami oferowanymi przez współczesne technologie.
Program kształcenia na kierunku technologie cyfrowe w animacji kultury
W programie studiów znajdują się m.in. przedmioty takie jak: grafika komputerowa 2D, grafika komputerowa 3D, gry komputerowe w kulturze, design w kulturze, podstawy programowania zorientowanego na klienta, środowisko programistyczne, socjologia kultury, kultura społeczeństwa informacyjnego, projektowanie stron internetowych, tworzenie serwisów internetowych i zarządzanie informacją w sieci, montaż audio-video i edytory obrazu, podstawy dziennikarstwa internetowego, technologie mobilne, netnografia i nauka sieci w badaniach Internetu.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku technologie cyfrowe w animacji kultury
Punktowane podczas rekrutacji przedmioty to:
- język polski
- historia
- filozofia
- geografia
- historia sztuki
- wiedza o społeczeństwie
- matematyka
- informatyka.
Perspektywy pracy po kierunku technologie cyfrowe w animacji kultury
Absolwent technologii cyfrowych w animacji kultury może być zatrudniony w:
- agencjach reklamowych promujących wydarzenia kulturalne za pomocą nowych mediów
- nowoczesnych placówkach kulturalnych i ośrodkach kultury (medialabach)
- mediach (TV, radio, prasa), wydawnictwach, internetowych portalach informacyjnych
- firmach prowadzących portale specjalizujące się w problematyce kulturalnej
- firmach zajmujących się badaniem zasobów sieciowych i analizą trendów kulturowych pod kątem marketingowym
- centrach kultury, domach kultury, muzeach, galeriach sztuki.