Komunikacja wizerunkowo-mediacyjna
Komunikacja wizerunkowo-mediacyjna to specjalność na kierunku Filologia.
Studia pozwalają na zdobycie wiedzy i kompetencji w zakresie znajomości teorii i modeli komunikacji oraz technik komunikacyjnych, stosowanych w zależności od środowiska kulturowo-cywilizacyjno-językowo-komunikacyjnego, w szczególności stosowanych w szeroko pojętych środowiskach jako niszach komunikacyjnych (w tym w szczególności w niszy zawodowej) w obrębie angielskiego i rodzimego (rdzennego-polskiego) obszaru językowego.
Absolwenci będą specjalistami sprawnie funkcjonującymi w obszarze komunikacji typu public relations (np. reklama językowo-wizualna, wywiady, praca w mass-mediach, administracji terenowej, itd.).
Studia cechuje indywidualne, podmiotowe podejście do studenta.
Specjalność realizowana jest na poziomie drugiego stopnia.
Dla kogo studia na kierunku komunikacja wizerunkowo-mediacyjna
Kandydaci muszą znać język angielski na poziomie przynajmniej B2.
Studia przewidziane są dla osób komunikatywnych, zaradnych, o łatwości wypowiedzi, umiejących reagować w niestandardowych sytuacjach. Potrafiących funkcjonować pod presją czasu.
Program kształcenia na kierunku komunikacja wizerunkowo-mediacyjna
Wybrane przedmioty w programie kształcenia:
- Dziedzictwo kulturowe,
- Podstawy komunikacji masowej,
- Podstawy komunikacji międzykulturowej,
- Podstawy komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
- Podstawy komunikacji zawodowej (Wstęp do public relations),
- Sprawności komunikacyjne (drugi język nierodzimy),
- Sprawności komunikacyjne (język angielski),
- Warsztaty wizerunkowo-mediacyjne,
- Wstęp do ekolingwistyki i teorii wizerunku,
- Wstęp do semiotyki ogólnej i stosowanej.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku komunikacja wizerunkowo-mediacyjna
Rekrutacja odbywa się na podstawie złożenia wymaganych dokumentów.
Perspektywy pracy po kierunku komunikacja wizerunkowo-mediacyjna
Absolwenci komunikacji wizerunkowo-mediacyjnej mogą przykładowo pracować:
- w urzędach i agendach europejskich,
- jako pracownicy biura karier w szkole wyższej,
- w wydawnictwach,
- w charakterze doradcy ds. reklamy i promocji,
- w działach public relations,
- w instytucjach kulturalnych i oświatowych (organizacja i promocja wydarzeń kulturalnych, kierownik placówki oświatowej, np. szkoły j. obcych),
- jako doradcy mediów ds. rozwoju świadomości ekologicznej współczesnych Polaków.