Master of digital entrepreneurship
Master of Digital Entrepreneurship to interdyscyplinarny kierunek studiów II stopnia oferowany przez European New School of Digital Studies (ENS), prowadzony wspólnie w Collegium Polonicum w Słubicach przez Uniwersytet Europejski Viadrina we Frankfurcie nad Odrą i Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
W programie studiów dużą rolę odgrywają projekty, w których studenci aktywnie uczestniczą oraz samodzielnie je kształtują. Językiem wykładowym jest język angielski.
W trakcie studiów studentki i studenci zdobywają wiedzę i umiejętności z różnych dyscyplin, co pozwala im na analizę cyfrowej transformacji społeczeństwa europejskiego z perspektywy naukowej oraz w przyszłości prowadzenie własnej działalności komercyjnej lub non-profit.
Celem programu jest stworzenie nowego obszaru w badaniach naukowych i dydaktyce dotyczącego transformacji cyfrowej. Projekty naukowe oraz programy studiów prowadzone są interdyscyplinarnie, łącząc ekonomię, socjologię, prawo oraz nauki techniczne i informatyczne.
Nieodłącznym elementem studiów jest zdobywanie cennego doświadczenia międzynarodowego i międzykulturowego: do tej pory kierunek MoDE wybrali studenci z ponad 30 krajów. Zajęcia prowadzone są przez doświadczoną kadrę dydaktyczną, aktywnych naukowo badaczy rzeczywistości cyfrowej.
Studia dają możliwość zdobycia dwóch dyplomów: magister Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i Master of Arts Uniwersytetu Europejskiego Viadrina we Frankfurcie nad Odrą .
Studia na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w Collegium Polonicum w Słubicach są bezpłatne, a Uniwersytet Europejski Viadrina we Frankfurcie nad Odrą pobiera jedynie opłatę semestralną w wysokości około 350 euro, która zawiera już bilet semestralny na wszystkie środki komunikacji publicznej w Berlinie i Brandenburgii.
Czytaj także - Master of Digital Entrepreneurship
Dla kogo studia na kierunku master of digital entrepreneurship
Studia na kierunku MoDE skierowane są do absolwentek i absolwentów studiów I stopnia, którzy w ramach własnego projektu chcą zająć się problematyką przemian cyfrowych. Jako kierunek interdyscyplinarny, MoDE jest adresowany do studentów różnych dyscyplin naukowych (np. ekonomii, prawa, socjologii, nauk politycznych czy informatyki). To kierunek dla wszystkich, których interesuje sztuczna inteligencja, algorytmizacja i nowe metody przetwarzania danych, a swoją przyszłość zawodową wiążą z pracą w przedsiębiorstwach IT bądź instytucjach odpowiedzialnych za zarządzanie digitalizacją.
Program kształcenia na kierunku master of digital entrepreneurship
Studia składają się z sześciu grup modułów;
- moduły A (1. semestr): teoretyczne i metodyczne podstawy digitalizacji z perspektywy prawa, ekonomii, informatyki, zarządzania i nauk społecznych
- moduły B (2.-3. semestr): wiedza praktyczna w zakresie tematów technicznych, zarządzania projektami, prawa i gospodarki
- moduły C (2.-3. semestr): indywidualna specjalizacja - teoria i praktyka
- moduły D (3. semestr): pogłębianie umiejętności praktycznych w ramach praktyk lub projektu grupowego
- moduły E (4. semestr): realizacja indywidualnego projektu pod okiem mentora
- moduły F (4. semestr): praca magisterska
Wybrane przedmioty:
- Digital Law and Ethics
- Theories of Management in the Digital World
- Sociology of Technology and Digital Society
- Managing emerging technologies in entrepreneurial contexts
- Computer Science in Management
- Entrepreneurship in Action
- Web Design
- Sociology of Technology
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku master of digital entrepreneurship
Warunkiem przyjęcia na studia jest dyplom ukończenia studiów I stopnia. Przynajmniej 20 punktów ECTS na studiach licencjackich powinno być uzyskanych w zakresie dwóch podstawowych dyscyplin MoDE (ekonomii, prawa, socjologii, nauk politycznych lub informatyki). Wiedza z zakresu programowania nie jest konieczna. Niezbędny jest natomiast certyfikat potwierdzający znajomość języka angielskiego na poziomie C1.
Perspektywy pracy po kierunku master of digital entrepreneurship
Absolwenci mają kwalifikacje, by aktywnie działać na rzecz przemiany cyfrowej, czy to w ramach samodzielnych przedsięwzięć, czy to pełniąc funkcje kierownicze w polityce, gospodarce czy społeczeństwie obywatelskim.
Kompetencje absolwenta:
- umiejętność przetwarzania danych
- znajomość programowania
- kreatywność i zdolność krytycznej oceny
- umiejętność tworzenia treści cyfrowych
- umiejętność projektowania zorientowanego na uczestnika (Human Centered Design, User Experience)
Przykładowe zawody:
- digital manager
- deweloper oprogramowania i aplikacji
- social media manager
- citizen developer
- specjalista ds. marketingu internetowego i e-commerce
Opinie o kierunku master of digital entrepreneurship
Zapoznaj się z OPINIAMI studentek i studentów
- Więcej informacji dostępnych na stronach: