Komunikacja wizerunkowa
Jeśli swoją przyszłość zawodową widzisz w sektorze public relations, reklamy i brandingu, wybierz komunikację wizerunkową. To unikatowy w skali kraju kierunek, projektowany w bliskiej współpracy z praktykami i rynkiem, w odniesieniu do europejskich i światowych wzorców i sposobów kształcenia w tym zakresie. Przygotowuje specjalistów zarządzających komunikacją i wizerunkiem, pracowników sektora creative industries.
Celem kształcenia jest przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu komunikacji wizualnej, a przez to przygotowanie do praktyki twórczego projektowania zorientowanego na przekaz treści w obszarach: projektowanie identyfikacji wizualnych, projektowanie publikacji, projektowanie informacji, projektowanie interfejsów ekranowych, projektowanie opakowań i prezentacji produktów.
Absolwent będzie posiadał umiejętności twórcze: praktyczne i teoretyczne, niezbędne do realizacji autorskich projektów z zakresu komunikacji wizualnej, w których ważny jest zarówno przekaz treści, jak i estetyka.
- branding
- public relations
- projektowanie komunikacji.
Dla kogo studia na kierunku komunikacja wizerunkowa
Studia wybierają osoby, które swoją przyszłość zawodową wiążą z sektorem reklamy, brandingu, public relations.
Kierunek przewidziany jest dla kandydatów kreatywnych, pomysłowych, dynamicznych, zaradnych, o wysokiej kulturze osobistej. Potrafiących niestandardowo podejść do pojawiających się problemów. Posiadających łatwość komunikowania się, umiejętność precyzyjnego przekazywania myśli, komunikatów.
Program kształcenia na kierunku komunikacja wizerunkowa
Wybrane przedmioty realizowane na kierunku komunikacja wizerunkowa:
- teorie komunikacji
- media relations
- socjologia
- retoryka i erystyka
- komunikacja wizualna
- projektowanie graficzne
- strategia marki
- metody prezentacji danych
- kreacja
- teamworking
- psychologia społeczna
- krótkie formy filmowe.
W programie studiów przewidzianych jest wiele zajęć praktycznych, warsztatowych.
Przedmioty maturalne i zasady rekrutacji na kierunku komunikacja wizerunkowa
Rekrutacja na komunikację wizerunkową różni się w zależności od profilu uczelni. Na studiach uniwersyteckich uwzględniane będą wyniki z następujących przedmiotów maturalnych:
- język polski
- język obcy
- jeden przedmiot wybrany spośród: historia, historia sztuki, geografia, wiedza o społeczeństwie, matematyka, biologia, chemia, fizyka lub fizyka i astronomia, filozofia.
Inną formą rekrutacji przewidzianą na ten kierunek studiów jest egzamin, obejmujący weryfikację prac kandydata, rozmowę kwalifikacyjną weryfikującą predyspozycje do podjęcia studiów.
Wybierając konkretną uczelnię należy szczegółowo sprawdzić wymogi kwalifikacyjne obowiązujące w danym roku.
Perspektywy pracy po kierunku komunikacja wizerunkowa
Studia na komunikacji wizerunkowej przygotowują specjalistów do pracy w:
- agencjach reklamowych
- public relations
- firmach brandingowych
- studiach projektowych i graficznych
- mediach tradycyjnych i elektronicznych
- domach mediowych
- agencjach badań rynku i konsumentów
- charakterze rzecznika prasowego
- doradcy wizerunkowego
- firmach branży kreatywnej na stanowiska ch account manager czy key account manager.
Opinie o kierunku komunikacja wizerunkowa
Komunikacja wizerunkowa to unikatowy kierunek, realizowany w kilku dosłownie ośrodkach akademickich.
Studia realizowane są na poziomie licencjackim i magisterskim.
Wybór konkretnej uczelni determinuje charakter studiów: akcenty są położone na kreację, stronę artystyczną, wizualną albo na komunikację, treści, przekaz.
To świetna propozycja dla osób kreatywnych. Uzyskane kwalifikacje można wykorzystać zarówno w pracy artystycznej, jak i na stanowiskach związanych z komunikacją: w działach PR, na stanowisku rzecznika prasowego.
Jak nieoczywiste i jednocześnie niestandardowe i różnorodne są studia na jednej ze specjalności na komunikacji wizerunkowej opowiadają studenci z Wrocławia: